در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلفیق شورای شهر تهران، ری و شمیرانات خلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی است

عضو شورای شهر تهران درباره طرح جدایی شهرستان ری و شمیرانات از استان تهران توضیحاتی داد.

یکشنبه/////////تلفیق تهران، ری و شمیرانات در سال ۹۲، خلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی بودحسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جمع آوری امضا جهت جدایی ری و شمیرانات از استان تهران اظهار کرد: بحث هویتی ری و شمیرانات هدف از اجرای این طرح بود و این حق قانونی یک شهر است که طبق قانون برای آن شورای شهر تشکیل شود.

وی افزود: در سال ۹۲ متوجه شدیم که شورای تهران، ری و شمیرانات را در یک تبصره تلفیق کرده‌اند که مشخص شد این اقدام برخلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به دو شهرستان ری و شمیرانات گفت: امروز دو شهرستان اسلامشهر و رباط کریم دارای شهردار و شورای شهر هستند، این در حالی است که دو شهرستان ری و شمیرانات از این دو موضوع بی بهره هستند.

خلیل آبادی ادامه داد: نکته قابل توجه در شهرستان ری این است که قسمت‌های داخلی ری مثل باقرشهر و کهریزک مدیریت شهری دارند، اما ری که ماهیت و قدمت ۸ هزار ساله دارد فاقد شورا است.

وی با توجه به شرایط خوب مدیریت شهری موجود در اسلامشهر گفت: اگر شما از اسلامشهر و ری بازدید کنید به طور حتم متوجه خواهید شد شرایط اسلامشهر بسیار مناسب است و با مدیرت مطلوب‌تری اداره می‌شود و علت این موضوع هم وجود شهردار مستقل در این شهرستان است و چند ناحیه شهرداری نیز در آنجا مشغول به فعالیت هستند که جداگانه در بحث مدیریت اسلامشهر در حال خدمت رسانی هستند.


بیشتر بخوانید: شهرستان ری هویتی در شورای تهران ندارد/ لزوم رسیدگی به معضلات دفن اموات در بهشت زهرا


عضو شورای شهر تهران گفت: در ایران هیچ کجا را پیدا نخواهید کرد که شورا و شهردار نداشته باشد و این اتفاق تنها در ری و شمیرانات افتاده است که داشتن شورا و شهردار جزء حقوق اساسی دریغ شده از مردمان ساکن این دو شهرستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش خبر امضای طرح جدایی اسلامشهر، ری و شمیرانات از استان تهران که به امضاء ۳۵ نفر از اعضای مجلس شورای اسلامی رسیده بود در صدر اخبار قرار گرفت و این ۳۵ نماینده خواستار اجرای طرح مصوب دولت دهم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار