خسارت بیش از ۲۲۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت کشور

خسارت‌های اولیه بخش صنعت، معدن و تجارت در سیل اخیر تاکنون ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

خسارت بیش از ۲۲۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت کشوربه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خسارت‌های وارد شده به واحد‌های صنعتی تاکنون ۵ هزار میلیارد ریال، واحد‌های صنفی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، قالیبافان حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و زیر ساخت‌ها و تاسیسات شهرک‌های صنعتی و راه‌های دسترسی به معادن حدود یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

خسارت‌های صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با توجه به وضعیت فعلی قابل بررسی نیست، اما طبق برآورد‌های اولیه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به این استان خسارت وارد شده است؛ بنابراین گزارش، طبق برآورد‌های اولیه تاکنون به ۳۸۲ واحد صنعتی و ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر قالیباف در سیل اخیر خسارت برآورد شده است.

در استان گلستان ۱۰۰ واحد و ۱۰ هزار نفر، استان مازندران ۳۰ واحد و یک‌هزار نفر، استان ایلام ۸۰ واحد و ۲۰۰ نفر، استان لرستان ۱۲۵ واحد و ۶ هزار و ۲۰۰ نفر، استان کرمانشاه ۳۰ واحد و ۵۰۰ نفر و چهار محال و بختیاری ۱۷ واحد در قالیبافی خسارت دیده اند. خسارت‌های وارد شده به بخش قالیبافی استان خوزستان هنوز قابل بررسی نیست.


بیشتربخوانید: وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جدا می شود


همچنین تاکنون در استان‌های گلستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختیاری ۲۶ شهرک صنعتی از لحاظ زیرساخت و تاسیسات شهرک دچار خسارت شده اند که از محل اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بازسازی آنها و دسترسی به معادن ۱۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است. خسارت مربوط به استان خوزستان در این بخش تاکنون برآورد نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار