دهقان در تشریح نشست کمیسیون حقوقی مجلس:

موضوع پدیده با حضور آوایی بررسی شد/ قول وزارت دادگستری برای حل این مشکل

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی موضوع پدیده با حضور وزیر دادگستری در نشست امروز خبر داد.

موضوع پدیده با حضور آوایی بررسی شد/ قول وزارت دادگستری برای حل این مشکلمحمد دهقان، عضو کمیسیون حقوقی قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: سوالات ۳ نفر از نمایندگان از آوایی وزیر دادگستری در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اولین سوال مطرح شده در این کمیسیون درباره  پروژه پدیده شاندیز بود که قاضی پور نماینده ارومیه آن را بیان کرد، افزود: قاضی پور اعلام کرد چرا به شکایات ۱۳۶ هزار نفر سهام دارد پدیده در وزارت دادگستری توجهی نمی‌شود، همچنین اصل موضوع پدیده و اینکه چه اتفاقاتی افتاد و این شرکت دچار اشکالاتی شد، هم به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی  تاکید کرد: موضوع پدیده تنها یک مسئول قضایی صرف نبود بلکه دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم بود البته در این دولت دارای  بُعد سیاسی شد.

نماینده مردم طرقبه و چناران اظهار کرد: سیستمی و بحث روانی که  در زمان وزارت راه دوره آخوندی به وجود آورده بود باعث شد تا موضوع تخلفات ساختمانی پدیده بزرگ نمایی شود بر این اساس مشکلاتی به وجود آمد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: قرار شد آوایی وزیر دادگستری هیئتی را برای پیگیری این موضوع مشخص کند تا در کنار احقاق حقوق سهامداران پدیده، از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.

وی بیان کرد: بنده طی ۵ جلسه  با استانداری خراسان و وزیر اقتصاد درباره موضوع پدیده بحث و بررسی‌های بسیاری را انجام دادیم و به ابتکار استانداری جدید خراسان یک مسیر امید بخش برای حل مشکل پدیده ایجاد شده که دادگستری هم حاضر به همکاری است

دهقان با بیان اینکه سوال بعدی درباره نحوه مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، اظهار کرد: وزیر دادگستری توضیحاتی را درباره نحوه برخورد با قضات متخلف و همچنین قضات سالم شایسته تقدیر مطرح کرد و نمایندگان هم فرمایشات مقام معظم رهبری را درباره تقدیر  قضات شایسته و افشای قضات متخلف بیان و بر آن تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار