آماده شدن امکانات لازم برای مقابله با ملخ/ کشاورزان در برداشت گندم عجله کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاروزی استان بوشهر گفت: با توجه به نزدیکی موج دوم هجوم ملخ‌ها به مزارع استان، کشاورزان در برداشت محصولشان عجله کنند.

خسرو عمرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: امکانات کافی برای مبارزه با ملخ در نظر گرفته شده که شامل ۳۶ گروه ردیاب و شناسایی، چهار خودرو یو وی ال، یک هواپیمای سم پاش و هفت باند فرودگاه است.

وی همچنین بیان کرد: زمین‌های کشاورزی اطراف شهر دلوار شهرستان تنگستان، سرکره و گندم ریز در شهرستان دشتستان، چاهکوتاه در شهرستان بوشهر، دوراهک و آبدان در شهرستان دیر در معرض خطر هجوم ملخ‌ها قرار دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاروزی استان بوشهر با اشاره به تخم‌گذاری ملخ‌ها در موج اول، ادامه داد: این تخم گذاری‌ها موجب به وجود آمدن پوره‌هایی (ملخ نابالغ) شده است.

عمرانی بیان کرد: با توجه به افزایش  جمعیت این نوع ملخ‌ها در کشور عربستان احتمال هجوم این ملخ‌ها به استان بوشهر نیز وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اقداماتی که در فاز اول مبارزه با ملخ‌ها صورت گرفته است، گفت: این مبارزه‌ها در مساحت دو هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر تا کنون صورت گرفته که آخرین مرحله از سم پاشی‌ها ۱۶ فروردین در کلمه و بوشکان انجام گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: هم اکنون کشاورزان شهرستان‌های دیلم و دیر از وجود این نوع ملخ‌ها در مزارعشان گزارش داده اند که تیم‌های ارزیابی در حال پایش این زمین‌های کشاروزی هستند.

عمرانی از کشاورزان خواست در صورت مشاهده این نوع ملخ‌ها در زمین‌های کشاروزی خود گروه‌های ردیابی سازمان جهاد کشاورزی را مطلع کنند.

انتهای پیام/ک

احتمال هجوم ملخ ها به بوشهر وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.