معاون شرکت مهندسی آبفا کشور مطرح کرد:

خسارت ۱۲۰۰ میلیاردی شبکه توزیع آب کشور بر اثر سیل

کشفی گفت:بسیاری از خطوط انتقال و پمپاژ آب در مناطق سیل زده تخریب شده و حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنعت آب کشور وارد شده است.

خسارت ۱۲۰۰ میلیاردی شبکه توزیع آب کشور بر اثر سیلبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کشفی معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور با اشاره به برآورد خسارت سیل در کشور اظهار کرد: بسیاری از خطوط انتقال و پمپاژ آب در مناطق سیل زده تخریب شده است و بر اساس برآورد‌های اولیه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به صنعت آب کشور وارد شده است.

وی افزود: بیش از سه استان کشور با جمعیت  ۸ میلیون نفر با خسارت سیل مواجه شدند که حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روستا و مابقی آن در مناطق شهری ساکن شده اند.

کشفی ادامه داد: به جز ۳۰ درصد تاسیسات شبکه پلدختر، باقی شبکه به صورت پایدار نسبت به تهیه آب اقدام خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات سیلاب پس زدگی فاضلاب است. به دلیل شدت سیل در اهواز و پوسیدگی شبکه، با پس زدگی فاضلاب در چند نقطه مواجه شدیم که نسبت به رفع این مشکل اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم با وجود بالا بودن سطح کارون این مشکل را مرتفع کنیم.


بیشتر بخوانید: ۵۱ میلیارد متر مکعب آب وارد سدها شده است/باید از برکات سیل برای جبران صدمات استفاده کرد


به گفته وی؛ تعدای پمپ لجن کش برای پس زدگی فاصلاب در اهواز تعبیه شده است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور تصربح کرد: شدت تخریب و آسیب سیلاب اخیر بالاتر از طرح‌ها و استاندار‌دهای شبکه توزیع آب کشور بود.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیل در کشور نزدیک به ۸۰۰ روستا برای دسترسی به شبکه آب با مشکل مواجه شدند و با تلاش‌های صورت گرفته تا به امروز تنها ۱۰۸ روستا با قطعی آب مواجه هستند که ۹۸ روستا در اهواز و باقی در شهر‌های دیگر کشور است.

به گفته وی؛ در روستا‌هایی که جمعیت آن‌ها تخیله شده است به واسطه  نبودن مردم آبرسانی صورت نگرفته است.

کشفی با اشاره به کیفیت آبرسانی تصریح کرد:کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو است و کیفیت آب‌هایی که توسط شرکت آب فاضلاب تامین می‌شود، توسط تیم ارزیابی و وزارت بهداشت تایید می‌شود.

وی افزود: تقریبا تمام استان‌های کشور بنا به ظرفیت خود به کمک مناطق سیل زده شتافتند و ۱۰۰ اکیب آب و فاضلاب به خوزستان، لرستان و کرمانشاه اعزام شدند.

کشفی با اشاره به آمادگی این سازمات برای سیلاب های شرق کشور بیان کرد: تمهیداتی برای کاهش تلفات شبکه و تامین پایدار شبکه در شرق کشور صورت گرفته است، اما همه این اقدامات به میزان سیلاب کشور بستگی دارد.

وی افزود: تانکر‌های سیار در مناطقی که شبکه توزیع آب با مشکل مواجه شده اند، بدون وقفه به تامین آب می‌پردازند.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور تصریح کرد: در صورت تامین منابع مالی ضمن اولویت بندی نسبت به بازسازی شبکه اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تمهیداتی برای کاهش تلفات شبکه و تامین پایدار شبکه آب در شرق کشور صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار