رئیس حوزه‌های علمیه استان خوزستان:

نیاز ضروری اردوگاه‌های سیل‌زدگان وسایل سرمایشی است

رئیس حوزه‌های علمیه خوزستان از وسایل سرمایشی برای اردوگاه‌های اسکان اضطراری سیل‌زدگان به عنوان یک نیازی ضروری نام برد.

نیاز ضروری اردوگاه‌های سیل‌زدگان وسایل سرمایشی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری رئیس حوزه‌های علمیه استان خوزستان، شامگاه دوشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در اهواز گفت: در بحران سیلاب اخیر برای خوزستان، سپاه و ارتش حضور فعالی دارند و به شدت با هم هماهنگ هستند.

وی با اشاره به فعالیت نیرو‌های هلال‌احمر افزود: در کنار هلال‌احمر، تشکیل ستاد مردمی هم احساس می‌شد که این ستاد در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در خوزستان فعال‌شده تا کمک‌های مردمی را به سیل‌زدگان برسانیم؛ به نوعی مکمل کار‌های هلال‌احمر است.

رئیس حوزه‌های علمیه استان خوزستان با اشاره به اینکه مناطقی مثل شوش، دزفول، شوشتر، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، حمیدیه و اهواز همه درگیری‌هایی ناشی از سیلاب را دارند، تصریح کرد: در حال حاضر خنک‌سازی چادر‌های اسکان سیل‌زدگان خوزستان امکان‌پذیر نیست و متأسفانه این گرما کشنده است.

آیت‌الله جزایری با اشاره به اینکه ظرف یک ماه نمی‌توان معجزه کرد و هنوز هم خانه‌های بسیاری پر از آب هستند، ادامه داد: برای اسکان خوب مردم سیل‌زده با توجه به گرما و لزوم تأمین وسایل سرمایشی می‌توان از مدارس استان که ظرفیت اسکان یک میلیون دانش‌آموز را دارند، استفاده کرد تا خانه‌های آن‌ها به حالت اول برگردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای ۱۵۰ هزار نفر در اردوگاه‌های اضطراری اسکان یافته‌اند، گفت: حدود سه اردوگاه بزرگ با کولر داریم که امکان جابجایی مردم به این اردوگاه‌ها باید فراهم شود تا در مکانی خنک اسکان داشته باشند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان خوزستان تصریح کرد: رئیس ائمه جماعات کشور هم که از تهران به خوزستان سفر کردند، طی بازدید از نقاط اسکان اضطراری اعلام کردند که در صورت فراهم شدن اسکان در اماکنی سرپوشیده امکان ارسال کولر برای خنک‌سازی را دارند تا به هر حال این قائله تابستان را پشت سر بگذاریم.

جزایری با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت سالن‌های ورزشی و استادیوم‌های سرپوشیده چند هزار نفری یا اردوگاه‌های اسکان دائم هلال‌احمر هم استفاده کرد، گفت: باید هرچه سریع‌تر مردم از این چادر‌های گرم به اماکنی با امکانات سرمایشی و خنک منتقل شوند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: سیل ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.