امروز انجام شد؛

بررسی باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی در شورای شهر تهران

موضوع باغ بودن یا نبودن پلاک‌های ثبتی در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک‌های ثبتی در دستور جلسه امروز  شورای شهر تهران قرار گرفت.

رای گیری برای پلاک ثبتی به شماره ۳۴۲۲۲۸/۱ مبنی بر باغ بودن یا نبودن با حواشی خاصی همراه بود.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در این باره گفت؛ کمیسیون ماده ۷ در رابطه با این پلاک تصمیم گرفته که این زمین زراعی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مالک زمین به این رأی اعتراض داشت و اعلام کرد کمیسیون ماده ۷ در رابطه با این زمین اعلام کند که آیا این پلاک باغ است یا خیر؟

مجید رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: آقای سالاری این موضوع درست نیست که آرای کمیسیون ماده ۷ تحت تأثیر موافقان و مخالفان قرار نگیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر رأی را صادر می‌کنیم باید عواقب آن را هم بپذیریم و به این موضوع توجهی نداشته باشیم که آیا کسی از این رأی خوشش می‌آید یا کسی بدش می‌آید.

سالاری در پاسخ به رسولی گفت: بحث چیز دیگری است که به عنوان شورای شهر تکلیف کردیم که پرونده‌های املاک بالای ۵۰۰ متر برای تعیین باغ بودن یا نبودن به شورای شهر ارجاع داده شوند.

سالاری ادامه داد: با توجه به کمبود وقت نمی‌توانیم تمام پرونده‌ها را وارد شورا کنیم و روی آن بحث کنیم و تنها پرونده‌های مورد قبول در کمیسیون ماده ۷ را برای رأی گیری به شورا ارجاع می‌دهیم.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در مخالفت با ورود شورا به بحث زمین‌های مزروعی گفت: شورا وظیفه این را دارد تعیین کند یک ملک باغ است یا خیر و وظیفه ورود و اظهار نظر به موضوع زمین‌های مزروعی را ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به موضوع زمین‌های دانشگاه پارس ادامه داد: یک بار در بحث زمین‌های دانشگاه پارس ورود کردیم و با ۷ رأی موافق و ۷ رأی مخالف متولی دانشگاه پارس را مجبور کردیم که از دو میلیون مترمربع زمین، نه هزار متر را جدا کند که امروز هم شاهد هستیم متولیان آن زمین بلاتکلیف هستند.

در این میان محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با ارائه پیشنهادی گفت: به نظر من پیشنهادی را باید بگذاریم که در آن، موافقت و مخالفت خود را با ارائه پرونده زمین‌های زراعی به شورا اعلام کنیم.

علی اعطا عضو شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد محسن هاشمی گفت: این موضوع باید ابتدا به کمیسیون ماده ۷ بیاید و این کمیسیون اعلام نظر کند که آیا باغ هست یا نیست و بعد به صحن شورا بیاید و شورا با نظر کمیسیون رأی مثبت یا منفی دهد درست نیست، زیرا این نامه می‌گوید شورا مرجع تشخیص است.

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق ضوابط عمل نمی‌کنیم، در حالی که باید پرونده‌ها طبق آیین نامه در شورا مطرح شوند و رویه شورا باید اجرای کامل قانون باشد.

علی اعطا ادامه داد: در بحث زمین‌های مزروعی شورا هیچ گونه اختیاری ندارد و استدلالی برای خارج کردن پرونده از دستور نداریم.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: پیشنهاد آقای هاشمی قابل تأمل است که تمام پرونده‌های مزروعی نباید در جلسه شورا ارائه شود و شورا مرجع رسیدگی به پرونده‌ها با موضوعیت زمین‌های مزروعی نیست.

حسن خلیل آبادی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در موافقت با این پیشنهاد گفت: این رویه باید اصلاح شود که تنها پرونده‌هایی به صحن شورا آورده شوند که موضوع آن‌ها بررسی باغ‌ها است.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در تذکری به زهرا نژادبهرام گفت: شما که امروز با پیشنهاد آقای هاشمی موافقت می‌کنید سابق بر این مخالف این پیشنهاد عمل کرده اید.

با بالا گرفتن بحث‌ها در این خصوص محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به حواشی ایجاد شده پیشنهاد خود را پس می‌گیرم و پلاک ثبتی را با عنوان باغ بودن یا نبودن در شورا مطرح می‌کنم.

پس از اظهارات محسن هاشمی رأی گیری برای تعیین باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی به شماره ۳۴۲۲۲۸/۱ انجام شد و در نهایت با ۱۱ رأی موافق و ۵ رأی مخالف اعضای شورا باغ نبودن این پلاک ثبتی تصویب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار