مصالحه بیش از ۶ هزار فقره پرونده در یک سال گذشته در سیستان وبلوچستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از افزایش ۳۳ درصدی پرونده‌ها با صلح و سازش خبرداد.

مصالحه بیش از ۶ هزار فقره پرونده در یک سال گذشته در سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از افزایش ۳۳ درصدی پرونده‌ها با صلح و سازش خبرداد گفت: مجموع پرونده‌های قابل صلح در سال ۹۷، ۱۹ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده بوده که از این میزان ۶ هزار و ۳۷۳ فقره پرونده مصالحه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳.۳ درصد پرونده‌ها به سازش رسیده است.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان در سال ۹۷، ۳۳ هزار و ۵۱۴ فقره پرونده بوده است که از این مجموع ۲۷ هزار و ۱۱۵ فقره پرونده حقوقی و ۴ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده کیفری بوده است.

وی افزود: از کل مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف در سال ۹۷، ۳۳ هزار و ۴۲۸ فقره پرونده مختومه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰.۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: مجموع پرونده‌های قابل صلح در سال ۹۷ نیز ۱۹ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده بوده که از این میزان ۶ هزار و ۳۷۳ فقره پرونده مصالحه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳.۳ درصد پرونده‌ها به سازش رسیده است.

بندانی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش در میان مردم است که اعضای شورای حل اختلاف در این مسیر اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند.

انتهای پیام/گ

مصالحه  ۶ هزار فقره پرونده در شورای حال اختلاف سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار