فرمانده انتظامی شهرستان ایوان:

برخورد با خودرو‌های شیشه دودی فاقد پلاک و پلاک مخدوش

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شیشه دودی، فاقد پلاک و پلاک مخدوش به صورت ویژه و بدون اغماض خبر داد.

برخورد با خودرو‌های شیشه دودی فاقد پلاک و پلاک مخدوش

سرهنگ سعید عالیپور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;گفت: با توجه به درخواست‌های مردمی و همچنین دستورالعمل صادره مبنی بر اینکه غلظت شیشه دودی باید به حدی باشدکه از فاصله سه متری داخل خودرو توسط کارشناسان راهور قابل رویت باشد، طرح برخورد خودرو‌های شیشه دودی و پلاک مخدوش در شهرستان ایوان از امروز تا اطلاع ثانوی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: طبق قانون استفاده از هر وسیله‌ای از جمله دودی کردن شیشه یا نصب پرده که منجر به محدودیت دید راننده شود تخلف محسوب شده و جریمه در پی دارد و در اجرای این طرح و برابر دستور مقام قضائی شهرستان ایوان، خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان اضافه کرد: آیینه داخل و بغل خودرو برای اشرافیت به فضای بیرون خودرو به ویژه در هنگام سبقت است، اما تیرگی شیشه برخی خودرو‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توان براحتی بیرون از خودرو را دید.

سرهنگ عالیپور یادآورشد: شیشه دودی بسیار تیره در روز‌های ابری و بارانی دید راننده را به اطراف کاهش داده و در تغییر مسیر‌ها و رعایت حق تقدم موجب وقوع حوادث رانندگی می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان در پایان به برخورد با وسایل پلاک مخدوش اشاره کرد و ادامه داد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد، به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اجرای طرح برخورد با برخورد شیشه دودی فاقد پلاک و پلاک مخدوش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.