احداث سیل بند در شمال شهر آبادان

فرماندار ویژه آبادان با اعلام احداث ۱۹ کیلومتر سیل بند در شمال این شهر گفت: با احداث این سیل بند جاده قفاص - آبادان که در تهدید سرریز تالاب شادگان قرار دارد ایمن شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدزین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان روز سه شنبه گفت: از چهارم فروردین ماه اقدامات خوبی برای ایجاد سیل بند همچنین اتخاذ راهکار‌هایی برای مدیریت سیلاب در آبادان صورت گرفت که این اقدامات درصد ورود سیلاب به آبادان را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه با راهکار‌های اتخاذ شده تا کنون گزارشی مبنی بر ورود آب به خانه‌ها و یا خیابان‌های آبادان نداشته ایم ادامه داد: برای مدیریت سیلاب احتمالی از سمت تالاب شادگان، هفت دستگاه بیل مکانیکی در جاده آبادان - ماهشهر بکار گرفته شد و تمام موانع خروج آب از غرب جاده قفاص - آبادان به سمت شرق این جاده حذف شدند.

فرماندار ویژه آبادان از احداث سیل بند در حاشیه اروند رود خبر داد و افزود: برای مقابله با نفوذ آب رودخانه اروند در شرایط بروز احتمالی مد اکبر در اطراف بازار ماهی فروشان احداث سیل بند در روز‌های آینده آغاز می‌شود تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه‌های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از ۲۷۰ روستای خوزستان صادر شده است.

همچنین سیل تاکنون به ۴۳۸ واحد مسکونی شهری و ۸۷ هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/ د

احداث ۱۹ کیلومتر سیل بند

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.