امیر حاتمی در صحن مجلس:

سلاح تحریم آمریکا قابلیت شلیک به هدف را از دست داده است

وزیر دفاع گفت: اقدام اخیر آمریکا نشان داد که حقه تحریم ناکارآمد شده و سلاح تحریم قابلیت شلیک و هدف را از دست داده است.

سلاح تحریم آمریکا قابلیت شلیک به هدف را از دست داده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح اقدام متقابل ایران علیه اعلام نام سپاه به عنوان سازمان تروریستی از سوی آمریکا گفت: از اهتمام یکپارچه و هوشمندانه و بهنگام مجلس و نمایندگان مردم در پاسداری از حقوق مسلم کشور و سپاه پاسداران تقدیر می‌کنم. همچنین رویکرد شفاف و قاطع در جهت صیانت از امنیت ملی و دفاع همه جانبه در برابر سیاست خصمانه، مداخله گرایانه و تروریستی نیز شایان تقدیر و تشکر است، به ویژه طراحی پیش نویس قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی از سوی ایالات متحده آمریکا که تجلی ملی و مردمی در صیانت از جایگاه انقلاب از یکسو و اقدام متقابل و مشروح از سوی دیگر است، همچنین تقویت و رفع مشکلات بودجه‌ای در قانون بودجه سال ۹۸ تشکر می‌کنم.

وی افزود: توطئه شیطان بزرگ در ۴۰ سال گذشته علیه استقلال و تمامیت ارضی نظام انقلاب اسلامی وجود داشته، لکن همواره حرکت و پیروزی قاطع با ملت بزرگ ایران بوده است، اینک نیز شیطان بزرگ با تروریستی خواندن سپاه به دنبال نفوذ در آرمان‌های عاشورایی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی است که با شکست مواجه خواهد شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: جنگ نرم و سخت در شکل و محتوای نظامی و امنیتی تا فرهنگی و اجتماعی در مقابل فرهنگ جهاد و مدیریت و شهادت و ظرفیت‌های انقلابی ایران با شکلست مواجه می‌شود.

امیر حاتمی اضافه کرد: بررسی کارنامه توطئه آمریکا بر ضد ملت ایران نیز شاخص مهمی دارد که آن، هدف قرار دادن نقاط قوت جمهوری اسلامی است، اما در هر عرصه‌ای که محدودیت ایجاد کرده اند، راه انقلاب اسلامی تقویت شد و توان نیرو‌های نظامی از جمله سپاه مقتدر در کنار ارتش توانمند با وجود تحریم‌های طولانی مدت با نتیجه معکوس خودکفایی ارتقای قدرت دفاعی و امنیتی ایران مواجه شد.

وی گفت: سپاه یک نهاد دفاعی و پرافتخار در کنار همرزمان ارتش است که در تامین امنیت و حفظ تمامیت ارزش کشور به حمایت از مردم مظلوم منطقه در برابر تروریست‌ها نقش پیروز خود را ایفا کرده و طبیعی است دشمنان از این کلیات عصبانی باشند.

امیرحاتمی تاکید کرد: آنچه امروز پیداست، سحر باطل آمریکا علیه سپاه ناشی از فقدان منطق عقلایی و مشروعیت قانونی است؛ نقش آشکار اصول مصرح قوانین بنیادین بین المللی در تروریستی خواندن سپاه به عنوان بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی ریشه در اراده ملت و اصل ۱۵۰ قانون اساسی دارد. بدعت خطرناک و بحران سازی در محیط بین الملل است که البته حیرت جهانیان را از این همه حماقت و عدم احساس مسئولیت در پی داشته است.

وی ادامه داد: استیصال آمریکا نیز در مجامع بین الملل و پایان یافتن شعبده‌های جعلی در افزایش دامنه‌های تحریم علیه ایران است، به عبارت دیگر حقه و تحریم آمریکا ناکارآمد شده و چرخه باطل تروریستی خواندن بخشی از حاکمیت ایران آغاز شده است.

وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: ۲۶ دور تحریم آمریکا ظرف دو سال گذشته و خروج از برجام و روی آوری به توطئه تروریستی خواندن سپاه گویای این واقعیت است که سلاح تحریم آمریکا قابلیت شلیک به هدف را از دست داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار