انتشار کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند پویان ، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به گونه ای تدوین شده است که تمامی مردم فارغ از مسائل تخصصی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اسامی محلی گیاهان دارویی هم در این کتاب درج شده است، افزود: مقدار مصرف و نحوه مصرف گیاهان دارویی هم از جمله مطالب درج شده در این کتاب است.

پویان با بیان اینکه انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، نارسایی‌های کبدی، بیماری‌های پوستی، افسردگی، عوارض ناشی از کمبود ویتامین‌ها و پروتئین‌ها، از جمله تهدیدات مهم زندگی و سلامتی انسان امروز است گفت: کتاب "راهنمای کاربردی گیاهان دارویی" سعی دارد تا با زبانی ساده و در عین حال گویا به ارائه نتایج حاصل از پژوهش‌های علمی در زمینه گیاهان دارویی پرکاربرد بپردازد.

پژوهشگر گیاهان دارویی استان گفت: کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی به دلیل ذکر سایر اسامی هر گیاه و ارایه فهرستی از صفحات کتابهای مربوطه، سبب استفاده بهتر مردم و دسترسی سریع و راحت تر به اطلاعات گیاهان دارویی می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتاب در تیراژ هزار نسخه چاپ شده افزود: برای چاپ آن 9 تا 10 میلیون تومان با مشارکت جهاد دانشگاهی هزینه شده است.

انتهای پیام/ک

کتاب راهنمای کاربردی گیاهان دارویی دکتر پویان منتشر شد

برچسب ها: کتاب ، انتشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.