معاون اداره سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی مطرح کرد:

نقش مهم داده‌های مکانی در کاهش مخاطرات بلایای طبیعی/ ایجاد نرم افزار موبایلی برای گزارش عملکرد نیرو‌های امدادی در بحران‌

جعفری گفت: نقش داده‌های مکانی GIS برای تعیین شدت سیلاب‌ها و خطرات ناشی از آن بسیار موثر و مفید است.

نقش مهم داده‌های مکانی در کاهش مخاطرات بلایای طبیعی/ ایجاد نرم افزار موبایلی برای گزارش عملکرد نیرو‌های امدادی در بحران‌به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جعفری سلیم، معاون اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی در نشست «مدیریت سیلاب و داده‌های مکانی» به نقش داده‌های مکانی و کاربرد‌های GIS و SDI در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: داده‌هایی نظیر مدل رقومی ارتفاعی زمین، نقشه شیب، نقشه کاربری اراضی و ... در مدیریت بحران سیلاب بسیار کاربرد دارد.

وی افزود: ️سازمان نقشه برداری کشور با جمع بندی و تلفیق داده‌های مکانی می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت بحران داشته باشد.

جعفری تاکید کرد: ️برقراری ارتباط بین داده ها، از وظایف زیرساخت داده مکانی (SDI) است که سازمان نقشه برداری این بستر و زیرساخت را از طریق ژئوپورتال ملی ایجاد می‌کند. این بستر امکان جستجوی داده‌های مکانی را از مناطق سیل زده و با بهره گیری از پایگاه‌های داده سازمان فراهم می کند.


بیشتر بخوانید: سازمان هواشناسی ۵ روز قبل از سیل هشدار داده بود


معاون اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی بیان کرد: ️اپلیکیشن تحت موبایل این ژئوپورتال نیز ایجاد شده است. در این بستر اطلاعاتی، سایر گزارشات از بحران، درخواست امداد، اقلام مورد نیاز و ... منتسب به مختصات قابل ذخیره سازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار