باشگاه فرهنگی؛

«در کمین گل سرخ»؛ از رشادت تا شهادت سپهبد صیاد شیرازی/ «قدمگاه» شبکه یک را ببینید

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است که می‌تواند تجربه یک فضای فرهنگی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد؛ اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

اکران های نوروزی همچنان ادامه دارد و این تعطیلات فرصت خوبی است تا به همراه خانواده خود به سینما بروید و «پیشونی سفید» ساخته سید جواد هاشمی را تماشا کنید. 

«پیشونی سفید» سومین فصل از این فیلم سینمایی است که کارگردانی و تهیه کنندگی آن را سید جواد هاشمی برعهده دارد و بیشترین مخاطب آن مثل دیگر آثار هاشمی، کودکان و نوجوانان هستند. 

لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی، امیررضا احمدی و حسام نواب صفوی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی شاد و موزیکال به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

تئاتر آخر هفته

نمایش «جنوب از شمال غربی» به کارگردانی و نویسندگی ایوب آقاخانی در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

این نمایش که به موضوع مهاجرت می‌پردازد با حضور بازیگرانی چون پیام دهکردی، حمیدرضا آذرنگ، افسانه ماهیان، نسیم ادبی، فرزین صابونی، فهیمه امن‌زاده و سینا رازانی به صحنه می‌رود.

نمایش «جنوب از شمال غربی» طی اجرا‌های خود پرمخاطب‌ترین نمایش این روز‌های مجموعه تئاتر شهر است. این اثر نمایشی از بیست و پنجم فروردین تا سیزده اردیبهشت ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود.

کتاب آخر هفته

«در کمین گل سرخ» روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است که از نخستین روز‌های حضور وی در ارتش تا شهادتش را شامل می‌شود و چند روزی است که چاپ تازه این کتاب با تقریظ رهبر انقلاب اسلامی منتشر شده است. 

از مهم‌ترین ویژگی های قلم محسن مؤمنی شریف در این اثر نوگرایی در شیوه‌های روایت، تلفیق ظریف اطلاعات با بافت داستان و پرداختن به شخصیت‌هایی است که چه در بخش داستان و چه در بخش زندگی‌نامه، به‌خوبی قوام یافته‌اند و گویی از متن بیرون می‌آیند و همراه خواننده می‌شوند. نویسنده در این کتاب کوشیده است با استفاده از خاطرات سپهبد صیاد شیرازی و روایت خود، مجموعه‌ای جذاب بیافریند.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «قدمگاه» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور، جمعه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: رحمان پسری سرراهی است که از همان کودکی در روستا زندگی کرده و بزرگ شده است. هر سال در نیمه شعبان او برای ادای نذر ده ساله‌اش (که امسال آخرین سال آن است) راهی قدمگاه می‌شود. اما با رسیدن به این زیارتگاه رحمان خوابی می‌بیند که زندگی او را متحول می‌کند.

رضا کیانیان، بابک حمیدیان، فرامرز صدیقی و نگار جواهریان در فیلم سینمایی «قدمگاه» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.