عضو سابق کنگره آمریکا با انتقاد از سیاست‌های نظامی‌گرایانه کشورش، خواستار کنار گذاشتن چنین سیاست بی‌فایده‌ای از سوی واشنگتن شد.

انتقاد ران پال از سیاست نظامی‌گیری آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ران پال، عضو سابق کنگره آمریکا سیاست نظامی‌گرایانه کشورش را مورد انتقاد قرار داد و گفت واشنگتن باید لفاظی‌های خصمانه خود را کنار گذاشته و از سیاست‌های نظامی‌گرایانه بی‎‌فایده خود صرف‌نظر کند.

انتقاد ران پال از نظامی‌گری کشورش در حالی مطرح شد که پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور مسکو و پکن را به حمایت مالی از رئیس جمهور ونزوئلا متهم کرد. در حالی که چین به اظهارات وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داده، ران پال گفت واشنگتن به دنبال قربانی برای شکست سیاست‌های خود در ونزوئلا و دیگر کشور‌ها است و همزمان نفوذ مالی چین در منطقه را به چالش می‌کشد.

نماینده سابق تگزاس در مجلس نمایندگان آینده روابط آمریکا و چین را متزلزل توصیف کرد و گفت ما به عنوان یک کشور برای سیاست‌های خود نیازمند قربانی هستیم. این سیاستمدار آمریکایی در ادامه افزود: (پمپئو) ناراحت است، زیرا چین به لحاظ مالی و سرمایه گذاری در حال پیشی گرفتن است و همواره این نگرانی وجود دارد که سرمایه گذاری‌های این کشور -ویا ارتش آن- به دنبال کنترل بازار نفت باشد؛ بنابراین هدف پمپئو این است تا روسیه یا چین را در این خصوص مقصر معرفی کند. 

ران پال بر این باور است که واشنگتن باید دیپلماسی خصمانه خود را کنار گذاشته و از هدر دادن پول‌های این کشور برای نظامی گری به بهانه تهدیدات خیالی خودداری کند. 

از زمان به رسمیت شناختن خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا از سوی کاخ سفید، به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، آمریکا بار‌ها به دیگر کشور‌ها از جمله روسیه و چین برای حفظ روابط خود با دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور هشدار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
هی ران پال : عجب حرفی زده ای شما اگر جنگ نکنید یا جنگی نداشته باشید آن هم مستقیم یا غیر مستقیم اقتصادتان فلج میشود پس کارخانجات تولید تسلیحات چه کنند؟......نشنیدی که جیمی کارتر چه گفته؟ از242سال عمر سیاست آمریکا فقط 16سال در تجدید قوا و آرامش بوده اید شما اگر جنگ ایجاد نکنید یا با جنگ کردن مستقیم در اقصی نقاط کره زمین نفس نکشید یقین بدان حتماً می میرید و اقتصادتان فلج میشود....
آخرین اخبار