اولین سفیر زن عربستان سوگند یاد کرد

اولین سفیر زن عربستان سعودی روز گذشته در مقابل پادشاه این کشور سوگند یاد کرد.

اولین سفیر زن عربستان سوگند یاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، «ریما بن بندر» شاهزاده سعودی روز گذشته به عنوان اولین سفیر زن عربستان در مقابل ملک سلمان، پادشاه این کشور سوگند یاد کرد.

شاهزاده ریما روز گذشته در مقابل ملک سلمان در ریاض، پایتخت عربستان سوگند یاد کرد و رسما به اولین سفیر زن این کشور تبدیل شد.

شاهزاده ریما جانشین شاهزاده خالد بن سلمان، که در حال حاضر به سمت معاون وزیر دفاع منصوب گردیده، شد. شاهزاده ریما در ۲۳ فوریه سال میلادی جاری به سمت سفیر عربستان در آمریکا منصوب شد و یازدهمین نماینده دیپلماتیک ریاض در واشنگتن است.

خبرگزاری عربستان اعلام کرد شاهزاده خالد بن بندر، برادر شاهزاده ریما نیز به عنوان سفیر این کشور در انگلیس سوگند یاد کرد. وی پیشتر سفیر عربستان در آلمان بود.

شاهزاده ریما زمانی که پدرش منصب مشابه او را برعهده داشت در واشنگتن زندگی می‌کرد و با سیاست و دیپلماسی آمریکا آشنایی دارد. پدر شاهزاده ریما از نوادگان شاه عبدالعزیز است. سفیر جدید عربستان در واشنگتن دارای مدرک کارشناسی مطالعات موزه از دانشگاه جورج واشنگتن است. وی پس از اخذ این مدرک اقدام به تاسیس یک موسسه رسانه‌های اجتماعی به منظور تقویت حضور زنان عربستانی در دنیای حرفه‌ای کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار