یک مقام مسئول مطرح کرد؛

کاهش ۱۲ درصدی سفر‌های نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی

حاجی اسماعیلی گفت: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ میزان سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۲ درصدی سفر‌های نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن حاجی اسماعیلی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در تشریح گزارش سفر‌های نوروزی ۱۳۹۸ در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در طرح سفر‌های نوروزی ۱۳۹۸ حدود ۶۲ هزار دستگاه انواع ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شامل ۱۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۱۵۰۰ مینی‌بوس و ۲۶۳۰۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۷ فروردین‌ ۱۳۹۸ بالغ بر هفت میلیون و ۳۶۶هزار و ۴۴۳ مسافر در قالب ۷۰۵ هزار و ۱۷۳ سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دلایل کاهش سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی را شرایط جوی و وقوع سیلاب‌ها در استان‌های مختلف اعلام کرد و گفت: صدور اطلاعیه‌های متعدد از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور ناجا، منجر به امتناع مردم از انجام سفر شد.


بیشتر بخوانید: تشریح روند بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده از سیل/ تخریب ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان لرستان


مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ۴۳.۲ درصد سفر‌های انجام شده درون استانی و ۵۶.۸ درصد برون استانی بوده است، بیان کرد: از مجموع سفر‌های انجام شده با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۲۳۸ هزار ۳۲۵ سفر معادل ۳۳.۸ درصد با اتوبوس، ۱۱۸ هزار و ۶۶۶ سفر معادل ۱۶.۸ درصد با مینی‌بوس و ۳۴۸ هزار و ۱۸۲ سفر معادل ۴۹.۴ درصد با سواری کرایه انجام شد.

حاجی اسماعیلی ادامه داد: از مجموع ۷ میلیون و ۳۶۶هزار و ۴۴۳ مسافر جابجا شده ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۶۱.۴ درصد مسافرین با اتوبوس، ۱ میلیون و ۵۰۸هزار و ۵۸۷ نفر معادل ۲۰.۵ درصد با مینی‌بوس، یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۰ نفر معادل ۱۸.۱ درصد از طریق سواری کرایه بین شهری جابجا شدند.

به گفته وی بیشترین سفر‌های انجام شده به مقصد تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مازندران، گیلان، فارس، آذرابایجان شرقی و غربی، همدان و لرستان بودند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: بیشترین میزان سفر مربوط به روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ و روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه بیشترین انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده برای سفر‌های نوروزی امسال گفت: ایجاد صفه ویژه شکایات و انتقادات در سایت ۱۴۱و تجهیز ۴۰۰۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسی به سامانه FMS از جمله این اقدامات بود که بر اساس آن ۱۱۳۲ تماس تلفنی و پیامک به مالکان اتوبوس‌ها در جهت رفع مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ارسال شد.

انتهای پیام/

شرایط جوی و وقوع سیلاب دلیل اصلی کاهش سفرهای نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار