انتقاد دموکرات‌ها از ترامپ به دلیل وتوی قطعنامه ضد جنگ یمن

نمایندگان دموکرات آمریکا تصمیم رئیس‌جمهور این کشور را درباره وتوی قطعنامه کنگره برای قطع حمایت واشنگتن از ائتلاف متجاورز سعودی در جنگ یمن مورد انتقاد قرار دادند.

انتقاد نمایندگان دموکرات از ترامپ برای وتو قطعنامه ضد جنگ یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر، برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت در مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به دلیل وتوی قطعنامه کنگره در خصوص قطع حمایت واشنگتن از ائتلاف متجاورز سعودی در جنگ یمن مورد انتقاد قرار داد.

سندرز در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: مردم یمن شدیدا به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند تا بمب. من ناامید شدم، اما تعجب نکردم که ترامپ قطعنامه دو حزبی را برای پایان دادن به مداخله در جنگ وحشتناک یمن رد کرد.

رو خانا، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا نیز در واکنش به اقدام ترامپ گفت: بسیار ناراحت کننده و یک فرصت از دست رفته از سوی رئیس جمهور برای پایبند ماندن به قانون اساسی است. او دیدگاه‌های متحدان خود از جمله ران پال، مارک میدو، مت گائتز و تمامی کسانی که علیه جنگ بی پایان و این مداخلات رای دادند را نادیده گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه قطعنامه کنگره این کشور که خواستار قطع حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن شده بود را وتو کرد. این قطعنامه، ۲۳ اسفند سال گذشته با ۵۴ رأی موافق و ۴۶ رأی مخالف در مجلس سنا و ۱۵ فروردین سال جاری، با ۲۴۷ رأی در برابر ۱۷۵ رأی در مجلس نمایندگان به تصویب رسید. کاخ سفید قبلاً تهدید کرده بود ترامپ این مصوبه را وتو خواهد کرد. دونالد ترامپ در بیانیه‌ای مدعی شد قطعنامه مصوب‌شده در کنگره، تلاشی خطرناک و غیرضروری برای تضعیف اختیارات او به موجب قانون اساسی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار