استاندار قزوین:

شرکت‌های دانش بنیان، موتور محرک رونق تولید هستند

استاندار قزوین گفت: شرکت‌های دانش بنیان با محوریت ارایه خدمات در حوزه اقتصاد، موتور محرک رونق تولید هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت‌های دانش بنیان با محوریت ارایه خدمات در حوزه اقتصاد، موتور محرک رونق تولید هستند و باید از ظرفیت آن‌ها نهایت بهره برداری متناسب با نامگذاری سال صورت گیرد.

زاهدی افزود: هیچ دلیلی ندارد که همه شرکت‌های دانش بنیان تولیدی باشند، چون ارایه فعالیت‌های خدماتی نیز از پیش فرض‌های اساسی برای رونق تولید است.

وی درباره مشکلات شرکت دانش محور البرز که در این جلسه به آن‌ها پرداخته شد، گفت: نبود فضای مناسب از مشکلات اساسی این واحد است و باید مکانی خاص برای فعالیت‌های این شرکت و سایر شرکت‌های دانش بنیان در استان در نظر گرفته شود.

زاهدی با تاکید بر برون سپاری خدمات از سوی دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند ارایه خدمات را به بخش‌های خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان واگذار کنند و در قالب یک توافق مشترک با شرکت‌ها زمینه فعالیت آن‌ها را افزایش دهند.
استاندار به مشکلات شرکت دانش بنیان آب آرا که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی امروز به آن‌ها پرداخته شد، اشاره کرد و گفت: این شرکت در حوزه طراحی آب نمای مدرن موزیکال و پیشرفته در استان فعالیت می‌کند و لازم است که اطلاعات کاملی از نحوه فعالیت این شرکت به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان ارسال شود تا شاهد رونق بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان و فعالیت این شرکت باشیم.

این مسئول به مشکلات مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: برای حل مشکلات مالیاتی این شرکت‌ها باید رییس سازمان امور مالیاتی استان قزوین هفته‌ای یکبار در پارک علم و فناوری حضور یابد و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را بررسی کند.

مسئول ارشد اجرایی استان ادامه داد: مشکل اصلی این واحد‌ها اطلاع نداشتن از قوانین مالیاتی و بازار است و باید یک برنامه آموزشی مدون و جامع برای این شرکت‌های نوپا فراهم شود.

زاهدی درباره صادرات و واردات واحد‌های دانش بنیان گفت: هم اکنون اتاق بازرگانی و اتحادیه صادر کنندگان استان آماده همکاری با این شرکت‌ها است و این واحد‌های به جای دغدغه صادرات و واردات باید روی تولید دانش بنیان تمرکز کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید ظرف مدت یک هفته گزارشی در حوزه کسب و کار ارائه کنند و هرگونه کوتاهی دستگاه‌ها در این زمینه به معنی اهتمام نداشتن به رونق تولید و کسب و کار است.

انتهای پیام/ک

نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار