۲۶ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان اختصاص یافت

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اختصاص یافت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق ابراهیمی  در نخستین جلسه اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان در سال‌جاری که با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این شهر برگزار شد، عملکرد ستاد دیه را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته ستاد دیه استان با کمک خیرین و مردم نیک‌اندیش کردستانی ۲۰۱ زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداندند.

وی افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده ۱۹۰ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که به‌دلیل جرائم غیرعمد همچون بدهکاری مالی، حوادث کارگاهی، تصادف، مهریه، نفقه و با مجموع بدهکاری ۱۶۶ میلیارد ریال در زندان به‌سر می‌بردند که از طریق کمک‌های جمع‌آوری شده و پرداخت حق شکات، موجبات آزادی آنان فراهم شد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از اختصاص بیش از ۲۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای آزادی زندانیان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مربوط به ستاد دیه کشور و ۱۰ میلیارد ریال نیز از سوی ستاد دیه استان به زندانیان جرائم غیرعمدِ واجدالشرایط پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته بیش از ۲۸ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از طریق تسهیلات بانک‌های عامل به زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت شد که سهم بسزایی در کمک به آزادی آنان داشت.

ابراهیمی گذشت شکات زندانیان جرائم غیرعمد استان از بیش از ۷۷ میلیارد ریال از حق خود در سال گذشته را قابل تمجید و تامل دانست و بیان کرد: خوشبختانه پس از پیگیری‌های لازم شکات با صرفنظرکردن از مقداری از حق خود توانستند ستاد دیه را در این کار خداپسندانه یعنی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاری دهند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان عنوان کرد: در حال حاظر ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های سطح استان تحمل حبس می‌کنند و و امیدواریم امسال نیز مردم نیک‌اندیش و خیرخواه کردستانی همچون گذشته با حضور سبز خود در جشن گلریزان موجبات دلگرمی این ستاد مردمی را فراهم کنند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اشتغال ، زندان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.