استاندار فارس اعلام کرد؛

خسارت سیل به بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در فارس

استاندار فارس گفت: ۱۲ هزار و ۵۹۵ واحد مسکونی شهری و روستایی در جریان سیل اخیر در استان فارس دچار آسیب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در نخستین نشست شورای اداری استان فارس، گفت: میزان برآورد اولیه خسارت سیل در استان فارس و در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، مسکونی و دیگر زیرساخت‌ها ۵۸۶ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر در شیراز و دیگر شهر‌های فارس به ۱۲ هزار و ۵۹۵ واحد مسکونی خسارت وارد شده است، گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۵۸۳ واحد روستایی و مابقی شهری گزارش شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه قسمت‌های بسیاری از خسارت‌ها ۲۱ شهرستان درگیر سیل در فارس با تلاش‌ها و کمک‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی جبران شده است، ادامه داد: قسمتی از منازل مسکونی در شهرک سعدی، سلطان‌آباد، جرسقان، کرونی و دیگر مناطق که بر اثر سیل دچار خسارت شده بودند در دست بازسازی و مرمت است.

استاندار فارس بیان کرد: برای پیشگیری و مقابله با محتمل بودن حوادث سیل، زلزله، آتش‌سوزی و نیز عملیات تروریستی در کشور به ویژه استان فارس، نقاط آسیب دیده و آسیب پذیر و راه‌های دسترسی به این‌گونه حوادث به گونه منسجم و سریع عملیاتی و برنامه‌ریزی می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: استان فارس به عنوان استان معین خوزستان پس از اطلاع از وقوع سیل با ۶ موکب، ۲۰۰ نیروی دستگاه‌های اجرایی به جز نیرو‌های مردمی و نظامی، ۱۸۰ دستگاه کمپرسی، لودر، ۳۴۰ تن اقلام و نیز طبخ روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم، دارو، مواد شوینده و ۶ هزار و ۸۰۰ تخته پتو به کمک سیل‌زدگان استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان شتافته است.

استاندار فارس با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید، تصریح کرد: استفاده از امکانات، صرفه‌جویی، افزایش بهره‌وری و نیز توجه به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد فرصت شغلی، پاسخگویی به مطالبات به حق و قانونی مردم باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
انتهای پیام/م

خسارت ۵۸۶ میلیارد تومانی سیل اخیر در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار