فروش دو میلیارد تومانی صنایع دستی قاین

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین از فروش دو میلیارد تومانی صنایع دستی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

عباس پور اسفدن، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: در سال ۹۷ هنرمندان و صنعتگران شهرستان، دومیلیارد و پنجاه میلیون تومان فروش محصولات صنایع دستی داشته اند.


وی با تاکید بر این که اشتغال در حوزه صنایع دستی را اشتغال مولد و بدون نیاز به دانش و مواد اولیه خارجی و برابر با مولفه‌های رونق تولید است، افزود: این آثار علاوه بر معرفی هویت ملی و باور‌های فرهنگی در یک جامعه به اشتغال پایدار به ویژه در مناطق روستایی منجر می‌شود.


عباس پور اسفدن گفت: شهرستان قاینات صد‌ها نفر هنرمند و صنعتگر در رشته‌های جاجیم بافی، پلاس بافی، تراش سنگ‌های قیمتی، سفره آردی، حوله بافی و... دارد که در مناطق روستایی و شهری مشغول تولید و فعالیت هستند و علاوه بر این دو شرکت تعاونی مان اسفدن سرامیک و جاجیم بافی هزارگل قهستان در اشتغال زایی و رونق تولید بسیار اثرگذار بوده اند.


وی افزود: از مجموع فروش محصولات صنایع دستی سال ۹۷، جاجیم بافی با فروش بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان، بیشترین فروش را دارا بوده و به طور کلی فروش فرآورده‌های صنایع دستی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، افزایشی بیش از ۲۰ درصد داشته است.
انتهای پیام/ب


افزایش ۲۰ درصدی فروش صنایع دستی قاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار