تمهیدات دولت آرژانتین برای مقابله با بحران اقتصادی و تورم بی‌سابقه این کشور

دولت آرژانتین اعلام کرد مجموعه‌ای از ابتکار عمل‌های اقتصادی را برای جلوگیری از روند فزاینده بحران اقتصادی و تورم بی‌سابقه این کشور اتخاذ کرده است.

تمهیدات دولت آرژانتین برای مقابله با بحران اقتصادی و تورم بی‌سابقه این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آرژانتین اعلام کرد مجموعه ای از ابتکار عمل های اقتصادی را برای جلوگیری از روند فزاینده بحران اقتصادی و تورم بی سابقه این کشور اتخاذ کرده است.

بر این اساس، تثبیت قیمت ها، تعرفه های بخش دولتی و کالاهای اساسی، تسهیل اعتبارات و تخصیص یارانه و تخفیف به مصرف کنندگان از جمله اقداماتی است که دولت آرژانتین برای مواجهه با مشکلات جاری اقتصادی این کشور به اجرا خواهد گذاشت.

مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین اعمال این اصلاحات محدود اقتصادی را در راستای کمک به اقتصاد مردم این کشور برشمرده است که طی ماه های اخیر از ناحیه تورمی شتابنده رنج برده اند.

مؤسسه آمار و نفوس آرژانتین تورم ماه مارس سال جاری را 7/4 درصد و تورم سالانه را 7/54 درصد اعلام کرد که بالاترین میزان در دوران ریاست جمهوری ماکری بوده است.

بحران اقتصادی آرژانتین در یک سال گذشته در پی بالا رفتن نرخ تبدیل ارز اوج گرفت. دولت آرژانتین برای مقابله با این بحران دست به دامان صندوق بین المللی پول شد. حاصل این اقدام توافقی برای اعطای 56 میلیارد دلار به آرژانتین از سوی این نهاد مالی طی مدت 4 سال بود. آرژانتین تاکنون 38 میلیون و 900 هزار دلار از این مبلغ را دریافت کرده است.

لغو سفر رئیس جمهور آرژانتین به فرانسه و بلژیک که قرار بود طی روزهای 25 تا 30 آوریل پیش رو صورت گیرد در سالی اتفاق می افتد که انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر و تورم شتابنده اخیر دو موضوع برجسته و تعیین کننده در آن به حساب می آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار