۹ کشته و زخمی در انفجار خودروی بمب گذاری شده در موگادیشو

بنابر اعلام پلیس، ­دستکم ۴ نفر روز چهارشنبه بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در یکی اصلی‌ترین شاهراه‌های موگادیشو، پایتخت سومالی، کشته شده و ۵ تن نیز زخمی شدند.

۹ کشته و زخمی در انفجار خودروی بمب گذاری شده در موگادیشوبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام پلیس، ­دستکم ۴ نفر روز چهارشنبه بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در یکی اصلی‌ترین شاهراه‌های موگادیشو، پایتخت سومالی، کشته شدند.

زکیه حسین، معاون پلیس سومالی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تا به این لحظه ۴ نفر کشته و ۵ نفر زخمی شده اند».

از سوی دیگر، مدیر یک شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات آمبولانسی گفت که آمبولانس‌های این شرکت ۱۳ مجروح و یک کشته را به بیمارستان منتقل کرده اند.

یک شاهد نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: «انفجار مهیبی روی داد و من شاهد دود و ترکش در اطراف محل انفجار بودم. پلیس خیابان را بست و چندین آمبولانس به محل رسیدند».

این در حالیست که به دلیل افزایش تعداد حملات توسط تروریست‌های الشباب، بر تعداد ایستگاه‌های ایست و بازرسی در موگادیشو افزوده شده است.

یک خودروی بمب گذاری شده روز ۲۸ مارس (۸ فروردین) وارد یک رستوران شد و باعث مرگ ۱۵ نفر شد. چند روز قبل از آن نیز تروریست‌های الشباب با حمله به یک مجتمع اداری در موگادیشو، ۱۱ نفر از جمله معاون وزیر کار را کشتند.

پایتخت سومالی صحنه چند حمله با ابعاد کوچکتر هم بوده است. تروریست‌های الشباب که به القاعده وابسته هستند، در سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰-۱۳۸۹ شمسی) از موگادیشو بیرون رانده شدند و بدین ترتیب اصلی‌ترین پایگاه خود را از دست دادند.

با این حال هنوز تروریست‌ها مناطق روستایی زیادی را در اختیار دارند و از آنجا اقدام به سازمان دهی حملات تروریستی علیه اهداف دولتی، امنیتی و غیر نظامی در مناطق مختلف کشور از جمله در موگادیشو می‌کنند.

گروه تروریستی الشباب وعده داده است که دولت سومالی را ساقط خواهد کرد. این دولت از حمایت جامعه جهانی و ۲۲ هزار نیروی نظامی اتحادیه آفریقا در سومالی (Amisom) برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار