خسارت ۹ هزارمیلیارد ریالی سیل به کشاورزی لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برآورد اولیه خسارت به بخش کشاورزی استان بیش از ۹ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال است که بخش دام، و طیور و آبزیان با چهارهزارو ۲۰۰ میلیون ریال بیشترین خسارت را دیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برآورد اولیه خسارت به بخش کشاورزی استان بیش از ۹ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال است که بخش دام، و طیور و آبزیان با چهارهزارو ۲۰۰ میلیون ریال بیشترین خسارت را دیده است.

عبدالرضا بازدار اظهار داشت: در سیل فروردین ماه سال جاری به عمده زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان خسارات قابل توجهی وارد شد به خصوص واحد‌های تولیدی که در حاشیه رودخانه‌های استان قرار داشتند.

بازدار اظهار کرد: بر اثر سیل اخیر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خسارات به ابنیه و زیر بنا‌های کشاورزی شامل ایستگاه‌های پمپاژ٬ جاده‌های بین مزارع و در مجموع به بخش آب و خاک استان وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: به زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، جاده‌های عشایری و سازه‌های منابع طبیعی نیز بر اثر این سیل آسیب جدی وارد شده که اقدامات کمک رسانی و بازسازی زیر بخش‌های کشاورزی خسارت دیده پس از اقدامات فوری از هم اکنون شروع شده است.

وی ادامه داد: تا بتوانیم با همه امکانات و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها خسارات وارده را جبران خواهیم کرد و کشاورزی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل را به حالت معمول برمی گردانیم.

بازدار اضافه کرد: راه اندازی مجدد ایستگاه‌های پمپاژ، تعمیر و باز سازی پمپ‌های آبرسانی، بازسازی و مرمت جاده‌های بین مزارع، بازسازی و بازگشایی کانال‌های آبیاری و جلوگیری از خشک شدن مزارع و باغات از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: در انتظار مصوبه دولت در خصوص کمک به خسارت دیدگان از سیل اخیر نیز هستیم چراکه این مصوبه می‌تواند بسیاری از خسارات وارده را در میان مدت جبران نماید تا بتوانیم زیربنا‌ها را به حالت اولیه برگردانیم.

انتهای پیام /ب

 

سیل ۹ هزارمیلیارد ریال خسارت به کشاورزی لرستان وارد کرد

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.