اشرف غنی: طالبان جز گفتگو با دولت راه دیگری برای پایان جنگ ندارند

رئيس جمهور افغانستان در نشستی با اعضای نشست قطر تاکید کرد که طالبان جز گفتگو با دولت راه دیگری برای پایان جنگ ندارند.

اشرف غنی: طالبان جز گفتگو با دولت راه دیگری برای پایان جنگ ندارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئيس جمهور افغانستان در نشستی با هیات‌ اشتراک کننده در نشست قطر، در رابطه با اهميت روند صلح و نمايند‌گی با عزت از حکومت و ملت افغانستان گفتگو كرد.

اشرف غنی در این نشست خطاب به اعضای این هیات گفت: «شما ماموریتی را آغاز خواهید کرد که مردم افغانستان برایش 40 سال صبر کرده است؛ گم شده مردم، صلح با عزت، پایدار و دوامدار است که تنها می‌تواند با اتفاق و اجماع ملی به دست آید.»

رئیس جمهور افغانستان افزود: دولت و مردم افغانستان آرزو دارند که این هیات بتواند موفقیت به دست آورد و به درستی از دولت و مردم نمایندگی کند.

وی اظهار داشت: «همانطوری که از سایر بحران‌ها بیرون شدیم به جنگ 40 ساله هم نقطه پایان خواهیم گذاشت؛ ولی هیچ فردی نباید فقط در پی منافع شخصی خودش باشد.»

اشرف غنی: طالبان جز گفتگو با دولت راه دیگری برای پایان جنگ ندارند

به گفته وی، فرصتی به وجود آمده که شرایط ملی، منطقه‌ای و جهانی برای صلح آماده است و باید همه اختلافات دنیایی را کنار گذاشته و برای آینده بهتر نسل بعدی تلاش کنند.

اشرف غنی خطاب به اعضای این هیات افزود: «شما از دولت و ملت افغانستان نمایندگی می‌کنید و باید واقعیت‌های جامعه و شرایط کشور را در نظر بگیرید و به طالبان بفهمانید که خطوط سرخ مردم افغانستان (موجودیت نظام و قانون اساسی) را بشناسند که قابل معامله نیست.»

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: طالبان را قانع کنید که بدون مذاکره مستقیم با دولت دیگر راهی برای ختم جنگ در کشور وجود ندارد و نباید بیشتر از این بیرونی‌ها در مورد سرنوشت کشور تصمیم بگیرند.

وی افزود: صلح بین الافغانی بازنده و برنده‌ای ندارند و طالبان این مساله را باید درک کنند که تنها از راه منطق سیاسی می‌توانند به یک موافقتنامه صلح با دولت دست یابند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اشرف غنی ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار