در نشست هم اندیشی سواد رسانه‌ای در قم تاکید شد؛

استفاده از ظرفیت عظیم فضای مجازی در تحقق الگوی ایرانی اسلامی

مشاور وزیر ارشاد بر استفاده از ظرفیت عظیم فضای مجازی در راستای تحقق الگوی ایرانی اسلامی تاکید کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمد رضا بهمنی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدرسان و اساتید حوزه با موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد،تاکید کرد:باید از ظرفیت عظیم فضای مجازی در راستای تحقق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی نهایت استفاده را بکنیم.

وی با بیان اینکه نخبگان و فعالان حوزوی نقش بسیار مهمی در راستای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی دارند،افزود: باید بتوانیم قدرت انتخاب گری مردم در عرصه فضای مجازی را مبتنی بر معارف و آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی – اسلامی ارتقا بدهیم و در این خصوص نیز حوزه‌های علمیه نقش کلیدی برعهده دارند.

بهمنی گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در مسیر گام دوم انقلاب توجه به رسانه و فضای مجازی است و از این نظر اقدام نهاد‌های حوزوی در برگزاری این همایش و پیگیری مباحث بسیار ارزشمند و مبارک است.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت سواد رسانه اظهارکرد:رسانه از مباحث مهم ناظر به مناسبات مردم و حاکمیت و توجه به شرایط و اقتضائات زمانه است که در این باره نیز باید از ظرفیت عظیم حوزه و دانشگاه به درستی استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت فضای رسانه افزود: در روزگار کنونی بازیگران جدیدی در زمینه رسانه‌های نوین و فضای مجازی، قد علم کردند که باید آن‌ها را جدی گرفت و به تحلیل درست و دقیقشان پرداخت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای ارتقای سطح همدلی و همزبانی حوزه با مردم باید به دنبال اجرای رویکرد‌های نوین باشیم که به ما چارچوب درستی در تحلیل قضایا بدهد.

انتهای پیام/ ش

 نشست هم اندیشی سواد رسانه‌ای در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.