آغاز به کار پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم

پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با تجلیل از ۱۷ مهدی یاور برتر در قم آغاز به کار کرد.

آغاز به کار پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قمبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت پیش از ظهر پنجشنبه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

این همایش با تجلیل از هفده مهدی یاور برتر در قم آغاز شد،این افراد که به عنوان مهدی یاور از آن‌ها تجلیل شد، طی سال‌های اخیر به عنوان محقق، مولف و پژوهشگر، فعالیت‌های مهم، موثر و گسترده‌ای در راستای تعمیق فرهنگ مهدویت داشته اند.

این همایش یک روزه و سخنران مراسم افتتاحیه آیت الله اراکی و سخنران مراسم اختتامیه نیز حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه است.

نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید، شخصیت‌های لشکری و کشوری، مهمانان خارجی  از جمله شرکت کنندگان در این همایش هستند.

در مراسم افتتاحیه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صابر جعفری با اشاره به برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اظهار کرد: ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که از این تعداد ۶۵ مقاله در کمیسیون‌های تخصصی همایش ارائه خواهند شد.

دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با بیان محور‌های مختلف همایش گفت: این همایش در دو محور چالش‌های اعتقادی فرهنگی و چالش‌های اجتماعی و سیاسی برگزار و در این دو محور با زیرگروه‌های تخصصی مقالات ارزشمندی به دبیرخانه رسیده است.

وی همچنین از رونمایی تعدادی کتاب و مجله تخصصی در این همایش خبر داد و ابراز کرد: رونمایی از شماره ۴۹ مجله مشرق موعود، کتاب ترویج تفکر موعودگرایی در افق جهانی و توهم ارشاد ازجمله برنامه‌های این همایش هستند.

در ادامه، رئیس پژوهشکده مهدویت با اشاره به انتخاب عنوان «لاتنسنا ذکره» برای این همایش گفت: برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت مصداقی از این دعای مهم و با فضیلت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود پور سیدآقایی با تأکید بر موردتوجه قرار گرفتن عنوان همایش به‌عنوان یک وظیفه مهم برای شیعیان در عصر غیبت گفت: باید یاد حضرت مهدی (عج) همچون خونی در رگ‌های جامعه جاری باشد.

انتهای پیام/ش

 افتتاحیه پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار