هشدار هواشناسی به کشاورزان و شهروندان مازندران

هواشناسی مازندران درباره کاهش دما و وزش باد و باران از امشب تا روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه به کشاورزان و شهروندان هشدار داد.

اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‏ های هواشناسی از امشب پنجشنبه شب تا روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه با شکل‏ گیری و تداوم جریانات نسبتا سرد و مرطوب شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر، شاهد کاهش تدریجی دما به تناوب همراه با بارندگی، وزش باد و رعدوبرق پراکنده در استان خواهیم بود.
 
وی افزود: در بازه ۲۴ ساعت اول بارندگی بامداد جمعه تا صبح شنبه بارش در مناطق غربی، ارتفاعات غربی و مرکزی استان از مقدار بیشتری بین ۲۰ تا ۴۰ میلی متر برخوردار خواهد بود.
 
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: با توجه بارندگی مسافران  در محور‌های کندوان و هراز و همچنین هم استانی‌های که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند جوانب احتیاط لازم را بعمل آورند.
 
اسدی افزود: بدلیل تقویت سامانه بارشی در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۲ و ۳ اردیبهشت بر مقدار بارندگی در استان افزوده می‌شود.
 
وی گفت: با توجه به شرایط جوی روز‌های دوشنبه و سه شنبه عملیات نشاء کاری به کشاورزان استان توصیه نمی‌شود.
 
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: بدلیل کاهش محسوس دما در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‏بینی می‏ شود.
 
انتهای پیام/آ
 

هواشناسی مازندران هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.