اجرای طرح هدیه دهیاری‌ها برای کمک به سیل زدگان

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریها از اجرای طرح هدیه با عنوان «هر دهیاری یک همراهی» برای کمک به روستاهای سیل زده و درگیری۴۵۰۰ روستا با سیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید جندقیان بیدگلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها، روز پنجشنبه در حاشیه نشست تخصصی با عنوان مردم نگاری و هویت در کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های فرودین امسال، افزود: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ روستای کشور درگیر سیل بودند و نیازمندکمک هستند.
وی بیان کرد: خانواده روستایی و دهیاری‌های کشور دارای ظرفیت‌های زیادی اعم از ماشین آلات، تجهیزات و منابع مالی هستند ومی توانند در برخی مواقع به کمک هم آیند.

به گفته وی در این طرح ابداع شده از سوی معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها، دهیاری‌ها تهیج شوند که به کمک دهیاری‌های مناطق سیل زده بشتابند به عنوان مثال یک دهیاری برق کش و یا لوله کش یا کمک مالی اهدا کنند.

 

اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور

 
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همچنین از اختصاص ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار‌ها به نسبت سال گذشته تقریبا بیش از ۲ برابر شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور وجود دارد که دهیاران آن‌ها باید آموزش‌های زبان، مبانی گردشگری و آینده پژوهی را فرا بگیرند.

جندقیان بیدگلی با بیان اینکه برخی از دهیاران از گردشگری، اطلاعاتی ندارند، گفت: ابتدایی‌ترین برنامه برای روستا‌های هدف گردشگری قبل از تخصیص اعتبار و تسهیلات، آموزش است و این کار امسال شروع خواهد شد.

به گفته وی از محل طرح‌های بند و تبصره ۶، نیز سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان به ۲۸۰ روستا (برای هر روستا ۱۰۰ میلیون تومان) برای انجام زیرساخت‌های گردشگری اهدا شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شهرداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.