نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کودکی فرصتی بی‌نظیر برای تقویت کرامت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:کودکی فرصتی بی‌نظیر برای تقویت کرامت انسان است و هیچ دوره‌ای اهمیت و اثرگذاری دوران کودکی را ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خداوند در نخستین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل کرد، اکرم بودن خودش را معرفی کرد و این موضوع باید در تربیت کودکان با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خداوند همه جهان را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای رسیدن به تقوا و تقوا را برای دست‌یابی به جایگاه والای کرامت خلق کرده است و این مراحل به خوبی نشان دهنده جایگاه با عظمت کرامت است.

وی در ادامه با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار (ع) در باب اهمیت کرامت، یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرمایند هر کسی کرامتش محکم و استوار باشد، خواسته‌های نفسانی او سست می‌شود و تقویت کرامت کمک می‌کند تا زمینه‌های بروز فساد در انسان از میان برود.

امام جمعه قزوین به اهمیت تعلیم و تربیت در سنین کم اشاره کرد و گفت: هر چه در دوران کودکی برای تربیت کودکان و نوجوانان کار کنیم، درواقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و هزاران برابر نتیجه خواهیم گرفت.

وی در ادامه نقدی بر عنوان کتاب «دین و زندگی» زد و تأکید کرد: بهتر است نام این کتاب «دینِ زندگی» باشد نه دین و زندگی چرا که انسانیت انسان جز در گرو دین رشد نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر آمیختگی دین در زندگی را باور کنیم، بسته‌هایی نظیر ۲۰۳۰ را نمی‌پذیریم چرا که آن‌ها حرف‌هایی را می‌زنند که با دستورات دینی و الهی در تضاد است و اگر برخی به چنین اسنادی توجه می‌کنند معلوم می‌شود اسلام را به خوبی نشناخته‌اند.

امام جمعه قزوین افزود: اگر اسلام و ایمان را باور کردیم و آگاهی کاملی به آن پیدا کردیم، رضایت نمی‌دهیم چیز دیگری جایگزین دین شود و وقت انسان‌ها را به بطالت بگذراند.

انتهای پیام/ک

دیدار معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با امام جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار