وزیر مختار سفارت لهستان مطرح کرد؛

تبادلات فرهنگی، یکی از راه‌های بهبود روابط میان کشور‌ها است

ویچخ اونلت گفت:یکی از راه های بهبود روابط میان کشورها، استفاده از فرصت مناسب تبادلات فرهنگی است که برنامه هفته فیلم لهستان در ایران در همین راستا برگزار می‌شود.

به گزارش  حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،ویچخ اونلت وزیر مختار سفارت لهستان در ایران در حاشیه بازدید از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در راستای بهبود روابط میان دو کشور گفت: یکی از راه های بهبود روابط میان کشورها، استفاده از فرصت مناسب تبادلات فرهنگی است که برنامه هفته فیلم لهستان در ایران در همین راستا برگزار می‌شود.

وی همچنین از صنعت توریسم به عنوان یکی دیگر از راه های ایجاد و بهبود روابط میان کشورهای مختلف یاد کرد و ادامه داد: یکی دیگر از راههای بهبود روابط میان دو کشور، بهره مندی از صنعت توریسم است که ایران باید در این زمینه تلاش بیشتری کند تا کشورش را در دنیا کشوری امن، مهمان پذیر و توریستی معرفی کند. من معتقدم که هیچ مشکلی برای سفر کردن مردم لهستان به ایران وجود ندارد، ایران کشور جذاب و شگفت انگیزی است که مردم دنیا می توانند بدون هیچ مشکلی به عنوان توریست به ایران سفر کنند.

وزیرمختار سفارت لهستان درباره صنعت سینمای ایران نیز بیان کرد: در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، حضور داشتم و فیلم «سرخ پوست» را دیدم که موضوع آن  درباره جابجا کردن یک زندان بود. همچنین در هفته فیلم اروپا نیز حضور داشتم که تجربه جالبی بود و تنها فیلم لهستانی این برنامه را دیدم.

اونلت اضافه کرد: فیلم های اکران شده و پرفروش در ایران را نیز دنبال و فکر می کنم مردم ایران بیشتر از فیلم های کمدی استقبال می کنند.

ویچخ اونلت وزیر مختار سفارت لهستان در ایران درباره جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: مخاطب این جشنواره مردم ایران هستند که می توانند به تماشای فیلم های خارجی بنشینند و مشاهده کنند که بسیاری از مسائلی که در فیلم ها مطرح می شود، مساله جهانی است و این نشان می دهد که همه ما انسان و شبیه به هم هستیم.

گفتنی است سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

بازدید نزدیک به ۶۰ خریدار از روز اول بازار جشنواره جهانی فیلم فجر

 پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه و در نخستین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نزدیک به سیصد نفر از بخش بازار دیدن کردند که از این بین شصت نفر خریداران خارجی و داخلی بودند.

در روز اول و طبق قرار‌های از قبل تنظیم شده، خریداران آثار سینمایی با شرکت‌های عرضه فیلم دیدار و گفتگو کردند.

امسال حضور شرکت‌ها در بازار پررنگ‌تر شده است و متقاضیان دریافت غرفه در بازار افزایش یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار