کارشناس سیاسی آمریکایی اعلام کرد؛

انتشار گزارش مولر تنش سیاسی را در آمریکا تشدید می‌کند/ ترامپ سر در گم شده است

«جولی پیس» کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه‌ای به گفتگو درباره انتشار گزارش رابرت مولر درباره دونالد ترامپ و پیامدهای آن پرداخت.

انتشار گزارش مولر تنش سیاسی را در آمریکا تشدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، «جولی پیس» Julie Pace کارشناس مسائل سیاسی گفت انتشار گزارش رابرت مولر تنش سیاسی را در آمریکا تشدید می‌کند.

پیس افزود: این گزارش، تصویری از دوره ریاست جمهوری ترامپ را نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که مولر از اطرافیان یک رییس‌جمهور در آمریکا تحقیق کرده است. افرادی تلاش کرده‌اند که از موضوع دروغگویی افراد اطراف ترامپ کمال استفاده را ببرند. واقعا چه افرادی در تلاش بوده‌اند که در مسیر تحقیقات مولر سنگ‌اندازی کنند.

وی تاکید کرد: در نهایت مولر نتوانست آنچه را که باید پیدا کند به دست آورد. او تصمیم نگرفت که کار خود را با ایراد اتهامات به ترامپ و دیگر افرادی که در زمان مبارزات انتخاباتی در اطراف وی بودند به پیش ببرد. اما تا کی این وضعیت می‌تواند ادامه داشته باشد؟ آنچه که ما شاهد آن هستیم تصویری آشفته از دوران ریاست جمهوری ترامپ است. ما با یک سوال سیاسی در اینجا روبه‌رو هستیم. این سوالی برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود. دموکرات‌ها تصمیم گرفته‌اند که به این تحقیقات ادامه دهند. اگر آن‌ها تصمیم بگیرند که موضوع استیضاح را در پیش بگیرند آنگاه این موضوع از یک موضوع قضایی به یک موضوع سیاسی بدل خواهد شد.

این کارشناس در ادامه گفت: قطعا یک گزارش کامل‌تر می‌تواند اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهد. بخش‌هایی از گزارش حذف شده است. چه چیزی در پس این اقدام بوده است؟ دموکرات‌ها و عامه مردم می‌خواهند از این موضوع مطلع شوند.

پیس تاکید کرد: یکی از دلایلی که کمیته ناظر کنگره خواهان دریافت گزارش کامل بود تحقق ادامه تحقیقات بود. به نظر نمی‌رسد در گزارشی که بخش‌هایی از آن حذف شده است ما بتوانیم به آنچه که روی داده است برسیم. این کمیته‌ها احساس مسئولیت می‌کنند. ما یک شاخه قانون گذاری داریم. آن‌ها بر بخش اجرایی نظارت دارند. آن‌ها احساس می‌کنند که باید به جلو حرکت کنند و گام بعدی را بردارند و گزارش کامل را دریافت کنند.

وی گفت: افراد زیادی در جناح دموکرات هستند که خواهان حرکت به جلو هستند. آن‌ها می‌خواهند که موضوع استیضاح را پیگیری کنند. ما شاهد آن بوده‌ایم که افرادی، چون نانسی پلوسی خواهان برگزاری جلسات استیضاح شده‌اند. او بار‌ها گفته است که احساس می‌کند باید موضوع استیضاح به پیش برود. البته برای رسیدن به این هدف علاوه بر دموکرات‌ها باید جمهوری خواهان را هم به صحنه وارد کرد.

این کارشناس اعلام کرد: گزارش مولر، رییس‌جمهور را دچار وضعیتی سردرگم کرده است. در یک طرف او می‌خواهد بگوید که هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و هیچ تبانی وجود نداشته است و او در مسیر قانون سنگ‌اندازی نکرده است. از طرف دیگر او می‌خواهد از این موضوع آگاه شود که این گزارش به وجهه ریاست جمهوری وی آسیب وارد نکرده است. او می‌خواهد که همه این کار‌ها را با جزییات کامل انجام دهد. او می‌خواهد انگشت اتهام را به طرف مولر و تیم وی بگیرد و بگوید که آن‌ها از اعتبار لازم برای قضاوت برخوردار نیستند. ترامپ می‌خواهد بگوید که بر اساس عملکردش گزارش مولر دارای ابهامات زیادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار