در کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

نقش بارندگی‌های اخیر در رفع بحران خشک‌سالی کشور/ باید از تجارب ژاپن در مدیریت بحران استفاده کنیم

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ۲۸۲ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
 
در این جلسه که به بررسی نقش علم و فناوری در تحقق شعار سال اختصاص داشت، اعضای کمیسیون به بیان نظرات خود در این زمینه پرداختند.

ضرورت رفع سوء مدیریت‌ها در بلایای طبیعی

اعضای کمیسیون همچنین با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و مبتنی بر علم و فناوری در مقابله با بلایای طبیعی مانند سیل ابتدای سال جاری بر لزوم رفع سوء مدیریت‌ها در این زمینه نیز تأکید کردند.
 
حضار جلسه ۲۸۲ کمیسیون علمی و فناوری ضمنا استفاده از تجارب کشور‌هایی مانند ژاپن را نیز در این زمینه الزامی دانستند.
 
اعضای کمیسیون علمی و فناوری ضمناً با توجه به نقش بارندگی‌های اخیر در رفع بحران خشک‌سالی کشور، لزوم استفاده بهینه از منابع آبی فراهم شده را نیز لازم دانسته و در این زمینه بکارگیری روش‌های مدرن در آبخیزداری را نیز مورد تاکید قرار دادند.

تشریح تجربیات دفاع مقدس در راستای حمایت از تولید

 اعضای جلسه همچنین به موارد ذیل نیز اشاره کردند: برنامه‌ریزی آموزشی به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در امر تولید، همکاری با سایر نهاد‌های سیاست‌گذار مانند مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اقدام عاجل به منظور کاهش تورم و افزایش قدرت خرید آحاد مردم در کنار برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت، ترسیم دقیق نقش رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در تحقق رونق تولید، ارتباط مفاهیمی مانند حکمرانی خوب با موضوع تولید، جایگاه و کارکرد نسل جوان در این زمینه و استفاده از تجربیات دفاع مقدس در راستای حمایت از تولید.
 
اعضای کمیسیون همچنین موارد ذیل را نیز مورد تاکید قرار دادند: مبارزه اصولی و ریشه‌ای با فساد سازمان یافته و شبکه‌ای در اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار و کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه تولید و تجارت، ایفای نقش فعال‌تر نهاد‌های سیاستگزار در انسجام و هماهنگی سیاست‌های کلان سه گانه فرهنگ، اقتصاد و سیاست، گسترش و توسعه نقش اقتصاد دانش بنیان در رونق تولید و رشد اقتصاد کشور، ایجاد فرهنگ کار جهادی و مدیریت جهادی در فرایند ساختار تولید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار