سیا، شرکت هواوی را به دریافت حمایت مالی از دولت چین متهم کرد

بنا به گزارش روزنامه تایمز، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، شرکت ارتباطی هواوی را متهم به دریافت حمایت مالی از مقامات چینی کرد.

سیا شرکت هواوی را متهم به دریافت حمایت مالی از مقامات چین کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه تایمز به نقل از منابع آگاه امروز شنبه گزارش داد سازمان سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، شرکت فناوری ارتباطی هواوی را متهم کرد که از سوی مقامات چین حمایت مالی دریافت کرده است.

روزنامه تایمز گزارش داد بنا به اعلام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، شرکت چینی هواوی از سوی ارتش آزادی‌بخش خلق چین، کمسیون امنیت ملی و شاخه سوم شبکه اطلاعات دولتی این کشور مورد حمایت مالی قرار گرفته است. همچنین در گزارش روزنامه تایمز به نقل از یک منبع سازمان سیا آمده است وزارت امنیت ملی چین بر حمایت مالی دولت از شرکت هواوی صحه گذاشته است.

این در حالی است که اوایل این ماه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که واشنگتن ممکن است همکاری خود را با برخی از شرکای استراتژیک مهم خود که از سیستم‌های ساخت شرکت چینی هواوی استفاده می‌کنند، قطع کند. شرکت هواوی اخیرا با اتهام وابستگی و جاسوسی برای دولت پکن روبرو بوده است. با این حال این اتهامات از سوی شرکت هواوی تکذیب شده است.

سال گذشته نیز استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و آمریکا شرکت ارتباطاتی هواوی را به دلایل امنیتی از عقد قرارداد‌های دولتی منع کردند. همچنین برخی کشور‌ها نسبت به فعالیت‌های این شرکت ارتباطاتی چین ابراز نگرانی کردند. چندی پیش لی کچیانگ، نخست وزیر چین اعلام کرد اخبار و گزارش‌های منتشر شده مبنی بر این که پکن از شرکت‌های چینی می‌خواهد فعالیت‌های جاسوسی داشته باشند، بی اساس است.

واشنگتن تلاش می‌کند متحدان خود را متقاعد سازد از تجهیزات شرکت چینی هوآوی برای نصب شبکه‌های تلفن همراه نسل پنجم استفاده نکنند، زیرا بیم آن می‌رود که تجهیزات و وسایل تولید شده از سوی این شرکت بزرگ مخابراتی توسط پکن در امور جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

موسس شرکت هوآوی از مهندسان پیشین ارتش چین است. این شرکت در حال حاضر بین دو تا سه فروشنده بزرگ گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در جهان است. طبق قانونی که در سال ۲۰۱۷ در مجمع ملی خلق چین (پارلمان) تصویب شد شرکت‌های چینی ملزم هستند در زمینه امنیت ملی با دولت چین همکاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان سیا ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار