ایستگاه بیست و سوم اعتراضات مردمی در فرانسه

در حالیکه آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس پس از ۱۰ ساعت مهار شد، اما هنوز پس از ۲۳ هفته متوالی دولت فرانسه نتوانسته آتش خشم مردمی به سیاست‌های ضد سرمایه‌داری را خاموش کند.

ایستگاه بیست و سوم اعتراضات مردمی در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه امروز برای بیست و سومین شنبه متوالی به خیابان‌ها می‌آیند.

معترضان در شهر‌های گوناگون از جمله تولوز، بوردو و مون پولیه تظاهرات می‌کنند. قرار است امروز گروه بزرگی از معترضان در پاریس تظاهرات کنند. معترضان قصد دارند اولتیماتوم جدیدی به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بدهند. از طرفی دولت هم با آرایش ویژه ۶۰ هزار پلیس ضد شورش، نیرو‌های ژاندارم و امنیتی و همچنین هزاران نیروی ضد تروریسم ارتش اعلام کرده در فضای کنونی فرانسه به شدت با تظاهرات‌های امروز برخورد می‌کند.

این در حالی است که کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه در مورد برگزاری تظاهرات هشدار‌هایی داده است. کاستانر اعلام کرد خرابکاران قصد دارند تظاهرات را برهم بزنند و خشونت‌ها و حوادث شانزدهم ماه مارس را تکرار کنند.

کاستانر در سخنانی گفت: «برخی در شبکه‌های اجتماعی خواستار تجمع در حوالی کلیسای نوتردام شده‌اند. آن‌ها با انتشار عکس‌هایی از آتش سوزی کلیسا اعلام کردند ما پاریس را به آتش و خون می‌کشیم و انتقام می‌گیریم. بنابراین ما روز شنبه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تندرو‌ها بار دیگر دست به آشوب بزنند.»

تظاهرات‌های هفته بیست و سوم در فرانسه در حالی برگزار می‌شود که دولتمردان به ویژه شخص مکرون این هفته تلاش کردند از حادثه آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس به عنوان فرصتی برای اعلام آتش بس موقت استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار