حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولین نباید برای فرار از ‏پاسخگویی مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازند

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: مسئولین نباید برای فرار از ‏پاسخگویی مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازند.

مردم پشتیبان انقلاب بوده و هستند/ زنده نگه‌داشتن اعتماد و امید باید سرلوحه امور جامعه باشدقدرتعلی حشمتیان، رییس سابق خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه جریان مستقلین و اعتدالگرابان ایران و بویژه حزب مستقل و اعتدال ایران نردبان جریان‌های دیگر سیاسی در مملکت شده است، گفت: بسیاری از دوستان با حمایت ما به دولت و مجلس می‌روند و بعد می‌گویند که جزء هیچ جریان و حزبی نبوده و نیستند.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران با بیان اینکه در سال‌های اخیر به ویژه در ‏کشور‌های اسلامی، جنبش اجتماعی زنان بیش از گذشته فعال شده است، افزود: رستاخیزی در دفاع از حقوق و جایگاه زنان و تلاش برای ‏ظهور و بروز جدی آن‌ها پدیدار شده است و ما ‏نیز شاهد این حرکت در ‏کشورمان هستیم.

وی با اشاره به اختلاف دیدگاه‌ها نسبت به ‏جایگاه زنان، حقوق، آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: این اختلافات با شعار حل نمی‌شود، ولی با توجه به اقتضائات و الزاماتی که زیست انسان در جهان کنونی پدید آورده است؛ می‌توان نگرش‌های تنگ نظرانه نسبت به بانوان را در حوزه عمومی به تدریج پایان داد.

حشمتیان با بیان اینکه ما چه مقدار از فضائل اخلاقی حضرت ‏زهرا (س)، حضرت ‏زینب کبری (س) و حضرت معصومه (س) را برای زنان و مردان جامعه تبییین کرده ایم، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز ‏ایران استفاده از نام حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س)، حضرت معصومه (س) و حضرت رقیه (س) بیشتر جهت ذکر مصیبت و عزاداری است و ‏این برنامه در دوره‌های مختلف سال با نام‌های مختلف تکرار می‌شود که خوب است .امارفتارسیاسی این عزیزان نیز باید درکنارحجاب اسلامی الگوی بانوان‌مان بشود.

رئیس جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولین نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی‏ همه افراد جامعه اعم از زنان و مردان را در ‏صف واحد دعوت به همکاری و مشارکت جهت رفع مشکلات و حرکت به سمت توسعه و ‏سازندگی کشور نکردند، تاکید کرد: مسئولین همه را در قدرت سهیم نکرده و نمی‌کنند؛ لذا هر چقدر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی گذشت، مردم ازاین رفتارها و باند بازی وسیاسی کاری گله‌مندتر شدند.

وی ادامه داد: اگر در این چهل سال گذشته تنگ نظری کمتر می‌شد و همه را در تعیین سرنوشت کشور سهیم می‌کردند که گفتمان سه جریان اصوالگرایی و اصلاح طلبی و مستقلین و اعتدالگرایان توام مورد توجه قرارمی‌گرفت، ‏یقینا گفتمان انقلاب در ‏کشور و جهان تأثیرگذارترشده و خواهد بود.

حشمتیان با اشاره به اینکه از آغاز انقلاب اسلامی جناح‌ها ‏برای یکدیگر خط و ‏نشان کشیدند، تصریح کرد: روز به روز با این‌گونه رفتار‌ها موجب کنار زدن یاران و علاقمندان به کشور، نظام و مردم شده‌اند که اکنون شاهد دلخوری‌های مردم به‌ویژه دانشگاهیان و فرهیختگان هستیم.

نایب رئیس اول سال۱۳۹۷ خانه احزاب ایران افزود: همه ‏مقامات و مسئولین با توجه به اختیارات و قدرتشان، باید در بحران‌ها و ‏چالش‌های امروز ایران در ‏حوزه‌های مختلف، در برابر مردم احساس مسئولیت کنند و ‏پاسخ‌گو و عذرخواه باشند.

وی با بیان اینکه هیچ مقام، نهاد، ارگان و سازمانی نباید از نظارت مردم، ‏رسانه‌ها و مطبوعات آزاد و ‏مستقل استثنا باشند، اظهار کرد: مقامات و مسئولین نباید برای فرار از ‏پاسخگویی به مردم نسبت ‏به عملکردشان، مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازند و علی‌رغم اینکه با پشتوانه و حمایت حزبی به مقام رسیده اند؛ به جای ‏پاسخگویی جدایی از حزب و جناح را اظهار کنند و حتی منتقد و اپوزیسیون آن‌ها باشند که این صحیح نیست و باعث ‏افزایش بی‌اعتمادی و ‏عمیق‌تر شدن شکاف میان حاکمیت و مردم می‌شود.

عضو هیئت رییسه کانون نمایندگان ادوارمجلس و سخنگوی کمیسیون سیاسی ، دفاعی، امنیتی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم پشتیبان انقلاب بوده وهستند و راه خروج کشور از بحران‌های مختلف مانند مفاسد اقتصادی کلان، مشکلات بیکاری، مسئله ازدواج جوانان و تنگ نظری‌های شورای نگهبان را برگزاری انتخابات‌های واقعی با مشارکت هر سه جریان کشور بدون دخالت و نظارت سلیقه‌ای و رد صلاحیت‌های گسترده می‌دانند.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران با اشاره به اینکه مستقلین و اعتدالگرایان باید در اداره دولت سهیم و مشارکت داشته باشند و همواره با گوشزد اهداف، برنامه‌ها، قول و قرار‌هایی که بابت آن‌ها مسئولین از مردم رأی اعتماد گرفتند، خاطرنشان کرد: اگر در بین مقامات کم‌کاری مشاهده کردند؛ آن را بدون ملاحظه با مردم در میان بگذارند چراکه زنده نگه‌داشتن اعتماد و امید مردم، سرلوحه مهمترین و مقدم‌ترین امور جامعه بوده و باید باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار