معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

وزارت ارشاد در واردات کاغذ تنها نقش راهنمایی و نظارتی دارد

محسن جوادی گفت:وزارت ارشاد مقام نظارتی دارد که امیدواریم در سایه این راهنمایی و نظارت، توزیع کاغذ منظم‌تر از گذشته شود.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جوادی معاون فرهنگی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه شروع به کار سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره حمایت‌های این معاونت از ناشران کشور بعد از بحران اخیر گرانی کاغذ گفت: در آستانه شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سعی کردیم همکاری بیشتری با ناشران داشته باشیم چرا که بعضی ناشران کاغذ‌های خود را به تازگی تحویل گرفتند.

وی افزود: وزارت ارشاد واردکننده کاغذ نیست بلکه تنها در مقام نظارتی قرار دارد و ما امیدواریم در سایه این راهنمایی و نظارت، توزیع کاغذ منظم‌تر از گذشته اتفاق بیفتد.

محسن جوادی با اشاره به واردات کاغذ پیش از دخالت وزارت ارشاد با استفاده از ارز دولتی گفت: در دوره پیش از تشکیل کارگروه کاغذ در وزارت ارشاد، واردات کاغذ با ارز ۳هزار و ۲۰۰ تومان یا مبالغ کمتر و بیشتر از آن انجام شد، اما ما مسئولیت حقوقی در آن نداشتیم. از زمان تشکیل کارگروه ساماندهی کاغذ در شهریورماه گذشته، واردکننده‌ها با نظارت و تایید کارگروه و در خدمت اهداف تعیین‌شده به واردات و توزیع کاغذ می‌پردازند.

معاون وزیر ارشاد درباره احتمال احتکار کاغذ موجود در دست واردکنندگان گفت: در صورتی که هر یک از واردکننده‌ها از تصمیمات کارگروه تبعیت نکنند وزارت ارشاد رابطه خود را با آن‌ها قطع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار