آخرین اقدامات سازمان مدیریت بحران برای مقابله با هجوم ملخ‌ها

آخرین اقدامات سازمان مدیریت بحران برای مقابله با هجوم ملخ‌ها را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و بحران کشور، علی‌رغم وجود منابع اختصاصی سازمان حفظ نباتات برای انجام وظایف محوله در بودجه سالیانه، سازمان مدیریت بحران کشور بلافاصله پس از درخواست وزارت جهاد کشاورزی در اسفند ماه سال ۹۷، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد تأمین اعتبار کرده است که سازمان حفظ نباتات مراحل تخصیص را باید از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌کرد.

در پی درج برخی اخبار با عنوان بی‌توجهی وزیر کشور و سازمان مدیریت بحران به درخواست حجتی برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم نکات ذیل جهت آگاهی رسانه‌ها و تنویر افکار عمومی قابل توجه است.

بر اساس قانون، سازمان مدیریت بحران کشور در امر آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی آسیب دیده از حوادث طبیعی سیاست گذار و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی است و بنابر ضرورت و درخواست آن‌ها از اعتبارات ماده ١٠ و ١٢ بودجه سالیانه برای آن‌ها درخواست اعتبار می‌کند.

با توجه به درخواست وزیر جهاد کشاورزی از وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی استان‌های جنوبی کشور درخواست تأمین اعتبار به مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال از سوی وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.


بیشتر بخوانید: خشکسالی موجب هجوم ملخ‌های صحرایی به جنوب کشور شد


وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات مسئول پیگیری و تخصیص اعتبار یاد شده تا حصول نتیجه مطلوب بودند که ظاهرا این مهم مغفول مانده است.

همچنین در سال‌های اخیر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به منظور راه اندازی طرح پایش مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل مواد ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه نیز به منظور امحاء سموم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات قرار گرفت.

نکته قابل تأمل این است که مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال در برابر بودجه عمرانی حدود ٢٤ هزار میلیاردی وزارت جهاد کشاورزی در سال ٩٧ مبلغ ناچیزی است که البته اهمال و عدم پیگیری تخصیص آن مستمسکی برای شانه خالی کردن از مسئولیت و انداختن مشکلات احتمالی به گردن سایر دستگاه‌ها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
شگفتی های زندگی ملخ
از جمله حشره هایی که درباره چگونگی آفرینش آن، در نهج البلاغه سخن به میان آمده، ملخ است.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام در خطبه ۱۸۵ نهج البلاغه، انسان ها را به شگفتی های موجود در این حشره توجه می دهد و می فرماید: ” و اگر بخواهی درباره ملخ سخن بگویی بگو که خداوند برای او دو چشم سرخ رنگ و دو حدقه همچون دو قرص ماه آفریده و گوش پنهان و دهان مرتب و متناسب به او بخشیده است. خداوند برای او حسّ قوی و دو دندان که با آنها (ساقه و شاخه گیاهان و برگ های درختان را) می چیند و دو داس که با آنها (ساقه ها و برگ های مورد نظر را) می گیرد، قرار داده است. کشاورزان برای زراعت خود، از آنها می ترسند، ولی هرگز قادر بر دفع آنها نیستند . اینها همه در حالی است که تمام پیکر او به اندازه یک انگشت باریک نیست. “
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۶:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
ملخ ها جزو اکوسیستم هستند به آنها آسیب نزنید .اکوسیستم در دراز مدت آسیب میبیند .
آخرین اخبار