مختاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

افتتاح گذر سلامت در بوستان ولیعصر(عج)

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ گفت: طرح گذر سلامت با هدف ارتقای سطح سلامت فردی و خانواده و نشاط و تحرک افراد جامعه از یکم اردیبهشت ماه در بوستان ولیعصر (عج) اجرا می‌شود.

اکبر مختاری معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح چگونگی اجرای طرح گذر سلامت اظهار کرد: طرح گذر سلامت از تاریخ یکم تا ۶ اردیبهشت ماه در بوستان ولیعصر (عج) این منطقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح تا ۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با هدف ارتقای سطح آگاهی و سلامت شهروندان برگزار می‌شود که در گذر سلامت ضمن معرفی توانمندی‌های موجود در این حوزه و در معرض دید قرار دادن این امکانات، سعی بر آن شده است با افزایش نشاط بین شهروندان طرحی مشارکتی را رقم بزنیم.

افتتاح گذر سلامت در بوستان ولیعصر(عج)

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ ادامه داد: در این طرح و پویش اجتماعی سعی بر آن شده است که طرح‌های مشارکتی با حضور دستگاه و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی انجام شود.

وی از دیگر برنامه‌های این طرح گفت: در گذر سلامت ما میز خدمت را تدارک دیده‌ایم که به خدمت رسانی به شهروندان می‌پردازد، موضوع دیگر مورد توجه در این طرح، موضوع گفتگوی شهری است.

مختاری ادامه داد: از دیگر برنامه‌های طرح گذر سلامت می‌توان به انجمن سلامت خانواده، معتادان گمنام، خانه دیابت، خانه کودک با هدف برگزاری بازی‌های بومی محلی و محصولات ارگانیک اشاره کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ ادامه داد: در این طرح گذری را تعبیه کرده‌ایم که نام آن "خیابان ورزش" است که با افزایش میزان تحرک سعی بر احیای بازی‌های قدیمی بومی محلی شده است.

وی ادامه داد: برای افراد ناتوان و کم توان و معلولان جسمی حرکتی نیز میز خدمت و برنامه ویژه داریم.

مختاری در پاسخ به این سئوال که آیا این طرح بعد از ۶ اردیبهشت نیز ادامه پیدا می‌کند، گفت: بعد از این تاریخ امکان برگزاری این طرح به صورت مداوم روزانه وجود ندارد، اما این امکان وجود دارد که این طرح به عنوان طرحی هفتگی انجام شود.

وی افزود: به علت اینکه برخی از نهاد‌ها مانند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این امکان را ندارند که به صورت هفتگی در این طرح شرکت کنند، اما این پیش بینی می‌شود که به صورت ماهیانه این طرح انجام شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ در پاسخ به این سئوال که چرا این طرح تنها در بوستان ولیعصر (عج) برگزار می‌شود؟ گفت: تمام تبلیغات ما برای این طرح با هدف ایجاد نقطه مرکزی تجمع در این بوستان است که این تجمع می‌تواند حال و هوای دیگری به برگزاری این مراسم دهد.

وی در این خصوص تصریح کرد: تاکید ما بر اجرای این طرح در بوستان ولیعصر (عج) آن است اکه این بوستان در منطقه کم برخوردار واقع شده است.

مختاری با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرا در هفته سلامت گفت: واگذاری فضای سبز "والفجر" به سالمندان و پاکسازی بوستان‌ها و شرکت ۱۱ کانون در طرح هفته سلامت، جزء مواردی است که همزمان با روز زمین پاک (۳ اردیبهشت) در این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های شهرداری این منطقه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سرای محله و طرح مراقبت‌های اولیه اشاره کرد.

مختاری معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ تهران گفت:۱۴۰ کارگاه سلامت در طول هفته سلامت، به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند و خانواده‌های بی بضاعت، بد سرپرست و خود سرپرست و کودکان کار در منطقه اتابک می‌توانند برای دریافت خدمات رایگان دندانپزشکی و چشم پزشکی از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه به مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار