فعالیت تیم های سیار سلامت از اول اردیبهشت

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از راه اندازی تیم‌های سیار سلامت در طول هفته سلامت در استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های این تیم از اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

فعالیت تیم های سیار سلامت از اول اردیبهشتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ابراهیم شکیبا روز شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های هفته سلامت، گفت : اول تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده و برنامه‌های متعددی در این هفته اجرا می‌شود.

او شعار امسال هفته سلامت را «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی برای تامین سلامت» اعلام کرد و گفت: تیم‌های سلامت در شهر کرمانشاه‌ها و شهرستان‌های استان در طول هفته سلامت به بررسی وضعیت جسمانی و روانی شهروندان می‌پردازند.

به گفته او، این تیم سیار فعالیت خود را در شهر کرمانشاه از روز یکشنبه اول اردیبهشت از پارک شرقی شروع می‌کند و خدمات مختلفی از جمله کنترل فشار خون، قند خون، دندانپزشکی و سایر خدمات توسط این تیم سیار ارائه می‌شود این تیم سیار روز دوشنبه نیز در بیمارستان امام رضا (ع) و روز سه شنبه در تالار شهید بهشتی، روز چهارشنبه در محله فرهنگیان فاز ۲، روز پنجشنبه در محله دولت آباد، روز جمعه در مصلی نماز جمعه و روز شنبه هفته آینده در دانشکده بهداشت مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه  همایش سفیران سلامت روز دوشنبه دوم اردیبهشت در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) برگزار می‌شود گفت: اکنون ۱۸۷ هزار نفر از مردم استان به کمک سفیران سلامت زیرپوشش برنامه‌های سلامت هستند.

او گفت: همچنین ۴۲ هزار نفر از دانش آموزان، ۲ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و سه هزار نفر از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به عنوان سفیر سلامت به ترویج سلامت در میان جوامع هدف خود فعال هستند.

 انتهای پیام/ز

 

تشریح برنامه‌های هفته سلامت

برچسب ها: علوم پزشکی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.