پیش بینی بارش پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای/ خلیج فارس از فردا مواج می‌شود

هواشناسی استان بوشهر از تداوم ناپایداری‌های جوی از جمله وزش تندباد لحظه‌ای و بارش پراکنده باران در استان خبر داده و خلیج فارس را از دوشنبه تا پنجشنبه مواج پیش بینی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر، ناپایداری‌های جوی امروز و فردا ادامه می‌یابد و انتظار است با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو، به تدریج بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده شود.

به پیش بینی هواشناسی، در ساعاتی از امشب و فردا در برخی نقاط به ویژه نقاط جنوبی استان بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای رخ می‌دهد.

از عصر روز دوشنبه همزمان با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان و نفوذ یک توده هوای پرفشار، وزش جریان‌های شدید شمال غربی بر روی دریا و در استان آغاز می‌شود که انتظار است تا پنجشنبه ادامه یابد.

بر این اساس از عصر دوشنبه تا اواسط پنجشنبه، خلیج فارس مواج خواهد بود و در همین مدت به ویژه سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را تا عصر امروز شمال تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و روی دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی و اعلام کرده از امشب تا ظهر فردا جهت وزش باد متغیر اما بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و هنگام وزش تندباد گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، و امشب و فردا هنگام وزش تندباد بیش از ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس دوشنبه تا پنجشنبه مواج است

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.