سیل زدگان هیرمند در حال انتقال به چهار مکان اضطراری هستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار مکان با ظرفیت ۵۰۰ خانوار در هیرمند برای اسکان اضطراری سیل زدگان پیش بینی شده است که افراد در حال انتقال به این مکان‌های امن هستند.

سیل زدگان هیرمند در حال انتقال به چهار مکان اضطراری هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سه مدرسه و شهرک صنعتی هیرمند برای اسکان سیل زدگان روستای این شهرستان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: همزمان با شدت یافتن سیلاب ورودی به منطقه سستان تمامی نیرو‌های هلال احمر در منطقه در آماده باش کامل قرار دارند تا خدمات را در کمترین زمان ممکن به هموطنان ارائه دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سستان و بلوچستان تاکید کرد: نیرو‌های این جمعیت در آماده باش هستند تا در صورت نیاز مکان‌های اضطراری اسکان را در شهرستان‌های سیستان راه اندازی کنند.

۶ روستای شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان براثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.

براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در هیرمند برخی روستا‌های این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند به طوریکه تاکنون سه روستا براثر شدت حجم ورودی سیلاب تخلیه شدند.

سیلاب‌های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.

این سیلاب‌ها پس از بارندگی‌های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف‌های کوه‌های هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

انتهای پیام.ع

سیل زدگان هیرمند در حال انتقال به چهار مکان اضطراری هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار