بارش باران باعث لغزندگی جاده‌های کردستان شده است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان از لغزندگی سطح جاده و کاهش دید رانندگان به دلیل بارش باران و مه گرفتگی در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: بارش باران از بامداد امروز در تمام استان آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد که این پدیده در برخی از مناطق مرتفع به صورت بارش خفیف برف است.

 دانش زندی اضافه کرد: محور‌هایی که در آن‌ها بر اساس اعلام سامانه‌های پایش تصویری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان بارش خفیف برف گزارش شده بیجار - همدان، بیجار - زنجان، بیجار - دیواندره، بیجار - تکاب و سنندج - مریوان است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: این پدیده هم اکنون باعث لغزندگی سطح جاده‌ها شده و با توجه به احتمال کاهش دما طبق پیش بینی‌های های هواشناسی امکان لغزندگی بیشتر و انجام نمک پاشی سطح جاده‌ها وجود دارد.

زندی همچنین از وجود مه گرفتگی در برخی جاده‌های استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان این پدیده در مناطق شمالغرب و غرب استان از جمله محور‌های بیجار - دیواندره در محدوده روستای سعدآباد، سقز - دیواندره محدوده گردنه فیلان طاقی و جاده بانه - سقز است.

وی با بیان اینکه پدیده مه گرفتگی در شدیدترین حالت خود باعث کاهش دید افقی تا عمق ۵۰۰ متر شده است، یادآور شد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی فعلی در آسمان استان تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

راهداران استان کردستان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار می‌دهند که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی است.

انتهای پیام/ع

 لغزندگی جاده‌های کردستان در اثر بارش باران

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.