نشست خبری شانزدهمین دوره هفته تئاتر صبح امروز با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای دبیر شانزدهمین دوره جشن‌های خانه تئاتر به مناسبت روز جهانی تئاتر صبح امروز (دوشنبه) با حضور محمود رضا رحیمی دبیر هفته تئاتر، احسان حاجیان معاون اجرایی جشن و رضا آقابابایی نماینده برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک گردشگری در خانه تئاتر برگزار شد.

محمود رضا رحیمی دبیر این دوره از جشنواره گفت: در واقع ۱۶ سال است که این رسم به دلیل هم افزایی انجمن‌ها تشکیل می‌شود. این جشن برنامه‌های مختلفی را به قصد معرفی اصل کرامت توسط هنرمندان در نظر گرفته است و ما هر روز این جشن را به نام یکی از اساتید تئاتر از جمله عباس جوانمرد، بهرام بیضایی، ژاله علو، علی نصیریان، پری صابری، محمود دولت آبادی و ایرج راد برگزار می‌کنیم.

وی با معرفی اعضای شورای هنری جشن افزود: مریم معترف، اصغر همت، مهدی قلعه، مجید گیاهی و بهزاد مرتضوی از اعضای هنری این جشن هستند که امسال سعی کردیم این جشن با چشم انداز‌های خانه تئاتر مقارن باشد. این جشن‌ متشکل از انجمن‌های نمایش نامه نویسان، کانون کارگردانان که برای شناخت کارگردانان متولد بالای دهه ۶۰ که اولین کارشان را ارائه می‌دهند و با مشارکت سالن سپند و استاد انتظامی به اجرا خواهد رفت، انجمن بازیگران، انجمن طراحان صحنه و لباس، انجمن منتقدان و پژوهشگران، انجمن نمایش‌های خیابانی که به آسیب‌های اجتماعی و جنبه‌های تفکری می‌پردازد، انجمن نمایش‌های عروسکی، کانون تئاتر کودکان و نوجوان (مشارکت با کودکان و ایجاد تئاتر خلاق) و انجمن طراحان پوستر‌ها است. 

رحیمی گفت: انجمن عکاسی ۳ نشست با حضور بابک حقی، هادی بنی و حمید شاهرخ خواهند داشت. انجمن مدرسین که انجمنی تازه تاسیس است، نتوانسته در این جشن شرکت کند و البته انجمن موسیقی را در این جشنواره خواهیم داشت.

دبیر شانزدهمین دوره هفته تئاتر با اشاره به اینکه تئاتر محل تماشا است، گفت: باید نام گذاری روز هنر‌های نمایشی در تقویم جلالی به روز تئاتر اعلام می‌شد نه فقط روز هنر‌های نمایشی چراکه این برای ما مهم است.

وی ادامه داد: ما ۸ گروه زنده رادیویی، ۸ گروه تلویزیونی و گروه‌های مجازی، تبلیغات پارتیزانی و بهره‌گیری از اشخاص هنرمند را خواهیم داشت.

رحیمی افزود: همزمانی جشنواره تئاتر دانشگاهی ما را به فکر مشارکت انداخت و ما ۳ سالن در اختیار دانشجویان قرار دادیم تا فاصله اندک تئاتر دانشگاهی را با حرفه‌ای کمتر کنیم و البته امسال یک رویداد تخصصی سبب تشکیل شورای علمی شد. قرار است در این جشن از احمد داود پدر بازیگری یادی کنیم و از زحمات حسین علی طباطبایی تقدیر شود.

احسان حاجیان گفت: سعی شده تا از همه فضا‌ها در خانه تئاتر استفاده شود و پردیس تئاتر سپند به عنوان تماشاخانه خصوصی در این جشن حضور دارد و فکر می‌کنم این دوره نسبت به ادوار گذشته بسیار بهتر خواهد بود.

رحیمی درباره حمایت مالی این جشن گفت: ما برنامه‌های بسیاری را در شرایط سخت مالی به اجرا می‌بریم و برگزاری جشن اختتامیه در برج میلاد شبی ۱۰۰ میلیون هزینه داشت و از طرفی ما کتابی نیز به چاپ رساندیم که ۱۵۰ میلیون هزینه کردیم و امیدوارم حمایت‌ها از فرهنگ و هنر روز به روز بیشتر شود.

حاجیان در خصوص تئاتر پیمایی گفت: ما از میدان ولیعصر، چهارراه ولیعصر و هفت تیر به سمت خانه هنرمندان حرکت می‌کنیم و نماد مهمی که قرار است به تدریس انجمن‌های خانه تئاتر تبدیل شود را همراه خواهیم داشت.

وی افزود: نمایش‌های تماشاخانه سنگلج در هفته تئاتر برای عموم رایگان است. همچنین گالری عکاسی و طراحی پوستر نیز روز جمعه در گالری تابستان، بهار و نامی افتتاح خواهد شد.

گفتنی است شانزدهمین دوره هفته خانه تئاتر با شعار «تئاتر_ببینیم» از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار