وزیر علوم:

حذف مراکز آموزش عالی هم اکنون در طرح ساماندهی مطرح نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بحث حذف مراکز آموزش عالی هم اکنون در طرح ساماندهی مطرح نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با آیت اله دژکام گفت: آمایش شامل مطالعه جامع همه شرایط و زمینه‌ها است و این طرح باید برگرفته از آمایش سرزمینی کلان باشد که در حال حاضر امکان اجرای آن نیست.

وزیر علوم گفت: هم اکنون به دنبال ساماندهی آموزش عالی کشور هستیم که مقدمه‌ای برای آمایش آموزش عالی است.

 غلامی بیان کرد: اجرای صحیح این طرح سبب افزایش استاندارد‌ها و بهبود کیفیت می‌شود.

وزیر علوم افزود: با اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی در حقیقت شبکه‌ای به هم پیوسته از مراکز آموزش عالی استان‌ها ایجاد و مأموریت‌های توسعه‌ای با تعامل اجرا می‌شود.

غلامی تصریح کرد: بحث حذف مراکز آموزش عالی هم اکنون در طرح ساماندهی مطرح نیست، اما مأموریت گرا شدن واحد‌های مختلف و مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاهی مورد تأکید است.

وی گفت:حتماً در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از نظرات کارشناسان و عالمان بخش‌های مختلف بهره گیری می‌شود تا هرچه بهتر بتوان از منابع و ظرفیت‌های موجود بهره برداری کرد.

آیت اله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در این دیدار گفت: دانشگاه شیراز از دانشگاه‌های مادر و صاحب نام کشور است، اما فارس در زمینه آموزش عالی در جایگاهی که باید باشد، نیست.

وی، پیشنهاد داد که شورای مشورتی مدیران دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان تشکیل شود تا درباره ارتقاء جایگاه فارس همفکری شود.

آیت الله دژکام افزود: اجرای آمایش آموزش عالی مساوی با کوچک کردن و حذف واحد‌های دانشگاهی نیست و اجرای این طرح باید معطوف به عدالت آموزشی باشد.

امام جمعه شیراز از وزیر علوم درخواست کرد با بهره گیری از نظرات عالمانه و کارشناسانه مسیر آمایش آموزش عالی به نحو احسن طی شود تا در نهایت همه مجموعه‌ها با علاقه پای کاربیایند و این طرح مهم اجرایی شود.

وی اجرای صحیح این طرح را از مصالح استان و کشور برشمرد و تأکید کرد در اجرای این طرح سابقه تاریخی، علمی و شأن واحد‌های شهرستانی حفظ شود.

انتهای پیام/م

دیدار وزیر علوم با امام جمعه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار