به بهانه قهرمانی مجدد پاریسن ژرمن در لوشامپیونه؛

قیمت جام اروپایی فراتر از دلار‌های نفتی/ الخلیفی به یک افتخار داخلی رضایت داد

پاریسی‌ها شب گذشته فاتح لوشامپیونه شدند، در میان حسرت حضور در لیگ قهرمانان اروپا جام سرد فرانسوی را در آغوش گرفتند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه هشتمین قهرمانی خود در تاریخ لوشامپونه را این هفته جشن گرفت تا برای جاودانه شدن و رسیدن به تعداد قهرمانی‌های سنت اتین، فقط نیاز به ۲ قهرمانی دیگر داشته باشد. کاری که با ناصرالخلیفی خیلی دور از انتظار نیست. نگاهی به پاریس مدل ۲۰۱۸-۱۹ داریم و مسیر پر فراز و نشیب آن‌ها در قهرمانی امسال را بررسی می‌کینم.

شروع لیگ طبق پیش بینی‌ها

وقتی لیگ فرانسه امسال شروع شد از همان ابتدا موناکو نشان داد که باز هم نمی‌تواند مانعی برای ششمین تیم گران دنیا باشد. قیمت بازیکنان پاریسن ژرمن ۹۲۷ میلیون دلار تخمین زده می‌شد. آرزوی هر کسی است که بازیکنانی مثل نیمار، کاوانی، امباپه، وراتی و تیاگو سیلوا را در ترکیب تیمش داشته باشد. اما توخل آلمانی با داشتن این ستاره‌ها لیگ را شروع کرد و از همان ابتدا ثابت کرد که دیگر مدعیان برای دوم شدن می‌توانند رقابت تنگا تنگی با هم داشته باشند.

جام اتحادیه اولین حسرت توخل

قیمت جام اروپایی فراتر از دلار‌های نفتی/ الخلیفی به یک افتخار داخلی رضایت داد

در میانه‌های فصل و در دیداری ازسری رقابت‌های جام اتحادیه فرانسه، پاری سن ژرمن در دیداری جنجالی که داور چندین بار هم به VAR مراجعه کرد بازی را ۲-۱ به گنگام باخت و حذف شد. گنگام در آن بازی ۳ پنالتی به دست آورد. اولی را تورام از دست داد و ۲ دقیقه بعد نیمار تیمش را پیش انداخت، اما اشتباهات مونیه مدافع بلژیکی پاریس تمامی نداشت و گنگام صاحب ۲ پنالتی دیگر در دقایق پایانی شد که این بار انگباکوتو با گل کردن هر دو ضربه، حکم به حذف زود هنگام پاری سن ژرمن از جام اتحادیه داد.

عادت به بهت و افسوس در اروپا

وقتی داور بازی پاریس و منچستر در دقیقه ۹۰ به نفع منچستر اعلام پنالتی کرد؛ پینل کیمپمبه، مدافع پاریس که مرتکب خطا شده بود، دست هایش را بر سرش گذاشت و روی زمین نشست. انگار عادت پاری سن ژرمن در اروپا همین است. با وجود اینکه بازی رفت را در اولترافورد با ۲ گل به سود خود خاتمه داده بود و در زمین خودش هم بیش از ۷۰ درصد مالکیت توپ را دارا بود، در لحظات پایانی گل سوم را دریافت کرد و در عین ناباوری از لیگ قهرمانان امسال کنار رفت. بعد از بازی امباپه به خبرنگاران گفت: از این حذف دراماتیک ناراحتیم، اما نمیگذاریم روحیه مان را تضعیف کند.

باخت به منچستر پایان روز‌های تلخ الخلیفی نبود

پاری سن ژرمن بعد از باخت به یونایتد فقط ۱ امتیاز از ۶ بازی باقیمانده می‌خواست تا قهرمانی خود را مسجل کند. آن‌ها هفته سی و دوم به مصاف لیل، تیم دوم جدول رفتند، ولی با نتیجه عجیب و باورنکردنی ۵-۱ بازی را واگذار کردند تا سنگین‌ترین شکست خود در فرانسه طی ۲۰ سال اخیر را تجربه کنند. دراکسلر و بوفون داور را مقصر این باخت میدانستند.

قیمت جام اروپایی فراتر از دلار‌های نفتی/ الخلیفی به یک افتخار داخلی رضایت داد

اقتدار با همدستی امباپه و لیل

هنوز بازی شاگردان توماس توخل در هفته‌ی سی و سوم لوشامپیونه شروع نشده بود که خبر قهرمانی آن‌ها به رختکن رسید. لیل، نزدیک‌ترین تعقیب کننده پاریس در زمین تولوز متوقف شد تا پاریسن ژرمن در فاصله ۵ هفته مانده به پایان لیگ، هفتمین قهرمانی خود در ۸ سال اخیر را مسجل شده ببیند. دیشب از سری رقابت‌های این هفته لوشامپیونه پاریسن ژرمن در پارک د پرانس میزبان موناکو بود. در این بازی کیلیان امباپه مقابل تیم سابق خود هتریک کرد و تک گل شاگردان لئوناردو ژاردیم را الکساندر گلووین به ثمر رساند. حالا امباپه برای کسب عنوان توپ طلای اروپا رقیبی سر سخت برای لیونل مسی محسوب می‌شود. بازیکن جوان فرانسوی فقط یک گل با مسی فاصله دارد که با ۲۸ گل بهترین گلزن این فصل اروپا است.

جام و نیمار، مرحمی بر زخم‌های پاریس

۵ روز از آتش سوزی کلیسای تاریخی نوتردام می‌گذشت که پاریس در هفته سی وسوم به مصاف موناکو رفت. بازیکنان پاری سن ژرمن با لباسی بازی را شروع کردند که طرحی از کلیسای نوتردام روی لباسشان حک شده بود. نیمار، گران قیمت‌ترین بازیکن دنیا هم بعد از سه ماه به ترکیب شان اضافه شد تا در جشن قهرمانی شرکت کند. هفتمین قهرمانی پاریس در ۸ سال اخیر در حالی رقم خورد که ناصر الخلیفی وتوماس توخل، مالک و سرمربی پاریسن ژرمن، قهرمانی در فرانسه را کاری بزرگ میدانند.

پروژه بزرگ و کلیسای نتردام

پاریسن ژرمن در سال‌های اخیر مقابل بارسلونا و رئال مادرید در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود و رفتن به نیمه نهایی و فینال برای آن‌ها مثل رویا شده است. هنوز خاطره کامبک بارسا مقابل پاریس از یاد هواداران آن‌ها پاک نشده بود که منچستر این بار در پارک د پرانس آن‌ها را زمین گیر کرد. کیلیان ام باپه مهاجم ۲۰ ساله پاریس گفت: پروژه بزرگ پاریس هنوز ادامه دارد و ما اهداف بسیار بزرگی در سر داریم. کلیسای تاریخی نتردام سوخت و دود شد، اما پاریسن ژرمن هنوز برای رسیدن به رویاهایش وقت دارد.


بیشتر بخوانید:

پاری سن ژرمن قهرمان لوشامپیونه فرانسه شد

امباپه به مسی می‌رسد

بازگشت نیمار به تمرینات


انتهای پیام/

پاریسی ها یکه تاز لیگ فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار