برف بهاری ۵۰ روستای لاریجان آمل را سفیدپوش کرد/ نگرانی باغداران از سرمازدگی

بخشدار لاریجان گفت: بارش برف که از عصریکشنبه در بخش کوهستانی لاریجان آمل شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد، شهر‌های رینه و گزنک و حدود ۵۰ روستای این بخش را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  رضا مقدم بخشدار لاریجان از توابع شهرستان آمل گفت: بارش برف که به صورت پراکنده همچنان در برخی از مناطق این بخش ادامه دارد، حدود ۵ تا ۲۰ سانتی متر بر زمین نشسته است.
 
وی با بیان اینکه جاده هراز که درمسیر بخش کوهستانی لاریجان آمل واقع شده با بارش خفیف برف مواجه است، اضافه کرد: خوشبختانه جاده هراز و همه مسیر‌های جاده‌های کوهستانی روستا‌های این بخش باز وتردد در آن جریان دارد.
 
بخشدار لاریجان آمل اضافه کرد: درعین حال تیم‌های راهداری اداره راه وشهرسازی لاریجان اکنون در نقاط مختلف جاده هراز حضور و مشغول نمک پاشی سطح جاده برای تردد اسان خودرو‌ها هستند.
 

 نگرانی باغداران از سرمازدگی

 
مقدم به نگرانی باغداران بخش لاریجان در پی بارش برف وسرمای ناخواسته روز‌های اخیر اشاره کرد وادامه داد: ماه‌های فروردین و اریبهشت زمان تکمیل گلدهی باغ‌های سیاه ریشه مناطق کوهستانی بخش لاریجان است و به همین دلیل بارش برف و سرمای پس از آن که در بیشتر مناطق کوهستانی دمای هوا تا زیر صفر می‌رسد، سبب از بین رفتن قدرت باردهی این درختان خواهد شد.
 
وی اضافه کرد، بیشترین خسارت بر اساس گزارش‌های دریافتی به باغ‌های گردو، گیلاس و سیب وارد شده است.
 
ریزش برف در روز‌های ۲۶ و ۲۷ فروردین سال ۹۷ به سه هزار و ۳۷۳ هکتار از باغ‌های میوه بخش کوهستانی لاریجان آمل بیش از ۹۰ درصد باغ‌های گردو، گیلاس، گلابی، سیب، به، آلبالو و گل از محصولات باغی بخش لاریجان خسارت وارد کرد.
 
بیش از شش هزار هکتار زمین‌های مستعد کشاورزی در بخش کوهستانی لاریجان آمل وجود دارد که نیمی از آن به کشت درختان سیاه ریشه از قبیل باغ گیلاس، آلبالو، گردو وسیب اختصاص دارد.
 
بخش کوهستانی وییلاقی لاریجان با بیش از ۸۰ روستا وبیش از ۱۳ هزار نفرجمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.

انتهای پیام/آ
 
برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.