سود سهام عدالت سال ۹۶ چه زمانی به حساب مشمولین واریز می‌شود؟

سود سهام عدالت سال مالی۹۶ طی هفته جاری به حساب۲میلیون نفر دیگر واریز می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سهام عدالت که به معنای واگذاری بلاعوض سهام شرکت‌های دولتی به مردم و افراد کم توان جامعه و شریک شدن آن‌ها در درآمد‌های دولت است، ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ ایرانی را در بر می‌گیرد که البته از این تعداد بیش از ۲ میلیون نفر فوت شده‌اند، اما با توجه به اینکه افراد فوت شده نیز کماکان سهامدار سهام عدالت هستند و ورثه آن‌ها حق استفاده از سهام عدالت متوفیان را دارند، فهرست مشمولان سهام عدالت همان عدد ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر است.

سود سهام عدالت سال ۹۶ چه زمانی به حساب مشمولین واریز می‌شود؟

البته تاکنون سهام عدالت نتوانسته است چندان در مسیر اصلی خود قرار گیرد، چراکه طی ۱۲ سال گذشته این سهام ارزش انتقال (خرید و فروش) و ارزش مدیریت نداشته و اگر هم سودی به آن تعلق گرفته بسیار ناچیز بوده است چراکه به عنوان مثال برای سود سال مالی ۹۵ برای یک میلیون تومان سهام عدالت فقط «۱۵۰ هزار تومان» بوده است و برای سال مالی ۹۶ نیز این عدد به «۱۷۵ هزار تومان» رسیده است.

در جدیدترین دور از واریز سود سهام عدالت، از پاییز سال ۹۷ روند پرداخت به مشمولان کلید خورد و طی این سال در چهار مرحله سود سال مالی ۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب مشمولان واریز شد که در آخرین مرحله که مربوط به اسفند سال ۹۷ می‌شد مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مشمولان واریز شد.


بیشتر بخوانید: سود سهام عدالت چگونه پرداخت می‌شود؟


با پرداخت سود سهام عدالت به این افراد، ۲ میلیون نفر از سایر مشمولان در صف دریافت سود باقی مانده‌اند که مقرر شده طی روز‌های جاری جمعاً ۱۶۵ میلیارد تومان سود بین این افراد تقسیم شود. این دو میلیون نفر شامل این گروه‌ها هستند: وراث جدید تعیین تکلیف شده، مددجویان تغییر وضعیت یافته، ایثارگران و خانواده‌های آنان، دست‌اندرکاران امر واگذاری سهام عدالت، خبرنگاران، طلاب، بیماران خاص، کارکنان ستاد‌های نماز جمعه، خدام مساجد و اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و حسینیه ها، زندانیان آزاد شده، تاکسیرانان، قالیبافان، کارکنان مؤسسات خیریه و فعالان قرآنی.

به این ترتیب، با احتساب سود‌های پرداخت شده به این گروه باقیمانده از مشمولان، تا کنون سود سهام عدالت در مجموع به سی و یک میلیون نفر به طور کامل پرداخت شده است.

البته افرادی که بانک عامل معرفی شده آنان بانک ملی ایران نیز بوده است هنوز سود خود را دریافت نکرده‌اند که این سود هم طی امروز و روز‌های آینده واریز خواهد شد.

در این بین تنها قشر باقی مانده که همچنان در صف دریافت سود سهام عدالت سال مالی ۹۶ باقی خواهند ماند، ۱۰ میلیون نفر کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح هستند که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی سود این قشر نیز طی دو ماه آینده به مرور واریز خواهد شد.

گفتنی است؛ طی ۱۲ سال گذشته مشمولان سهام عدالت صرفاً ثبت نام شده سهام عدالت هستند و سازمان خصوصی سازی به صورت مجازی، سود را از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر دریافت و به صورت علی السویه (بصورت مساوی) میان سهام داران تقسیم می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

سود سهام عدالت سال ۹۶ به ایستگاه آخر نزدیک شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام چرا سود سهام عدالت که گفته بودن نفر ۵۳۲ هزار تومان ریخته میشه به حسابمون جرا نصفه داده شده این چه قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
زندی
۱۴:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سال 96ثبت نام کردم هنوز خبری از سهام نیست متاسفانه عدالت با اسم سهام عدالت مطابقت ندارد
France
احمد هلیچیه
۲۲:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من چک های یه میلیونی سهام عدالت ۹۵یا۹۶دارم ولی متاسفانه نتونستم سهامی دریافت کنم چون وارد سامانه که میشدم وکد ملی خودم ویا بچه هامو میزدم مینوشت ثبت نشده وتا حالا بلاتکلیف ماندم ومن از شهرستان هم مهاجرت کردم اگه لطف بکنید ومنو راهنمایی کنید کجا برم وچکار کنم که بتونم سهام عدالت بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه ثامنی منفرد
۱۹:۵۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
سلام الان مستمری بگیر شدم، ولی بعد از فوت مادرم، سهام عدالت مادرم را درخواست کردم، و برادر وخواهرام رضایت دارند که من دریافت کنم، وبرایشان سخته از تهران تااردستان برای رضایت بیان،، منم شرایطم اجازه رفتن به تهران رو نمیده، باید چیکارکنم، ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
برای کسانی که بعد ازبرنامه ثبت نام سهام عدالت متولد شدند به کجا جهت ثبت نام باید مراجعه کنند آیا جایی برای ثبت نامشان وجود دارد?چرابرای افراد مبالغ متفاوتی واریز می شه درحالی سهام همه یکسان است وچرااینقدر ناچیز واریز می شود آیامثلا 26هزارتومان مبلغی است که به عنوان سود سهام واریز شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
صود سهام من تا الان واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
زحمت سود سهام عدااااااااااالت بازنشستگان کشوری و..را اگر واقعا حقی دارند وبرای سالهای قبل مانده را واریز کنید چرا تا دو ماه آینده واریز بشه.???
بخدا مردم گرفتارند
Iran (Islamic Republic of)
علی داودی نسب
۱۹:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دارای سه فرزندهستم ومعلول هم میباشم چراسودسهام عدالت بحسابم واریزنشده