کاخ سفید: ترامپ تصمیم گرفته است معافیت‌های نفتی ایران را تمدید نکند

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم خود را برای عدم تمدید معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران گرفته است.

­کاخ سفید: ترامپ تصمیم دارد معافیت‌های نفتی ایران را تمدید نکندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت‌ها از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نکند.

بنابر اعلام کاخ سفید، آمریکا، عربستان و امارات برای تامین نیاز بازار به توافق رسیده‌اند. به گفته دولت آمریکا، این کشور به همراه عربستان سعودی و امارات متحده عربی توافق کرده اند با اقداماتی «به موقع» تضمین کنند که در پی حذف نفت ایران از بازارها، نیاز جهانی به این محصول تامین شود.

دولت آمریکا همچنین مدعی شد تصمیم (برای عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران) با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و محروم کردن تهران از اصلی‌ترین منبع درآمدش است.

رئیس جمهور آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران، اقدام به بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران کرد. با آغاز دور جدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در نوامبر سال ۲۰۱۸، واشنگتن اعلام کرد هشت کشور چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، یونان و ایتالیا را به مدت شش ماه و تا زمان پیدان کردن یک کشور جایگزین برای خرید نفت از تحریم‌ها معاف می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار